Στα παλιά καλά χρόνια, αγαπητοί μου αδελφοί, οι άνθρωποι έτρωγαν λιτά και ό,τι τους παρείχε η φύση. Καρπούς, δημητριακά, φρούτα, αυγά, γαλακτοκομικά, ψάρια και κρέας. Ασθένειες, όπως η χοληστερίνη, η παχυσαρκία και άλλες, ήταν σπανιότατες έως ανύπαρκτες. Σήμερα η τροφή που παράγεται είναι άφθονη και είναι κυρίως συσκευασμένη και επεξεργασμένη, χαμηλής ποιότητος. Ο σύγχρονος άνθρωπος - κυρίως ο δυτικός - καταναλώνει πολύ παραπάνω από όσο πραγματικά χρειάζεται, με αποτέλεσμα τις ασθένειες που όλοι γνωρίζουμε.
Μεγάλη λοιπόν προσοχή χριστιανοί στο τί τρώμε! Σε αυτό το άρθρο όμως δεν αναφέρομαι στην τροφή που θρέφει το σώμα, αλλά στην πνευματική τροφή, δηλαδή όσα διαβάζουμε, όσα ακούμε και όσα βλέπουμε. Αν παλαιότερα ένα κείμενο προσέφερε ωφέλεια ή ζημία, σήμερα με τη χρήση του διαδικτύου, όπου παρέχεται πρόσβαση σε εκατομμύρια ηλεκτρονικά βιβλία, άρθρα, κείμενα (αλλά και ηχογραφήσεις, εικόνες, βίντεο), προσφέρεται ωφέλεια μόνο υπό πολύ αυστηρές προϋποθέσεις. Δυστυχώς το διαδίκτυο βρίθει από βλάσφημα, ανιστόρητα, αντορθόδοξα, αντιπατερικά, ψυχοβλαβή και γενικώς απαράδεκτα άρθρα και κείμενα και δεν αναφέρομαι στα δηλωμένα αντιχριστιανικά, από τα οποία μπορούμε να προφυλαχτούμε, γιατί ο εχθρός είναι φανερός, αλλά στα υπό τον ορθόδοξο μανδύα, θρησκευτικά - χριστιανικά. Το κύριο χαρακτηριστικό των χιλιάδων αυτών κειμένων είναι η μείξη των ορθοδόξων και των κακοδόξων ιδεών.
Αγαπητοί μου, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας σε μερικά σημεία, για να προφυλαχτείτε από τις πλάνες. Και πραγματικά προσέξτε, διότι ζούμε σε εποχή που και οι εκλεκτοί θα πλανηθούν.
Τα σημεία αυτά είναι:
Μεγάλη λοιπόν προσοχή χριστιανοί στο τί τρώμε! Σε αυτό το άρθρο όμως δεν αναφέρομαι στην τροφή που θρέφει το σώμα, αλλά στην πνευματική τροφή, δηλαδή όσα διαβάζουμε, όσα ακούμε και όσα βλέπουμε. Αν παλαιότερα ένα κείμενο προσέφερε ωφέλεια ή ζημία, σήμερα με τη χρήση του διαδικτύου, όπου παρέχεται πρόσβαση σε εκατομμύρια ηλεκτρονικά βιβλία, άρθρα, κείμενα (αλλά και ηχογραφήσεις, εικόνες, βίντεο), προσφέρεται ωφέλεια μόνο υπό πολύ αυστηρές προϋποθέσεις. Δυστυχώς το διαδίκτυο βρίθει από βλάσφημα, ανιστόρητα, αντορθόδοξα, αντιπατερικά, ψυχοβλαβή και γενικώς απαράδεκτα άρθρα και κείμενα και δεν αναφέρομαι στα δηλωμένα αντιχριστιανικά, από τα οποία μπορούμε να προφυλαχτούμε, γιατί ο εχθρός είναι φανερός, αλλά στα υπό τον ορθόδοξο μανδύα, θρησκευτικά - χριστιανικά. Το κύριο χαρακτηριστικό των χιλιάδων αυτών κειμένων είναι η μείξη των ορθοδόξων και των κακοδόξων ιδεών.
Αγαπητοί μου, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή σας σε μερικά σημεία, για να προφυλαχτείτε από τις πλάνες. Και πραγματικά προσέξτε, διότι ζούμε σε εποχή που και οι εκλεκτοί θα πλανηθούν.
Τα σημεία αυτά είναι:
1. Καθαρός βίος. Χωρίς κάθαρση, δηλαδή χωρίς αγώνα για να ξεριζώσουμε τα πάθη, δεν πρόκειται να επέλθει ο φωτισμός και η διάκριση. Όσοι πέφτουν σε θανάσιμα αμαρτήματα και δεν μετανοούν, όσο υπερορθόδοξοι και να δηλώνουν, θα είναι οι πρώτοι που θα ενστερνιστούν κακόδοξες ιδέες και θα πλανηθούν.
2. Συχνή εξομολόγηση και Θεία Κοινωνία. Όπως ο ασθενής τρέχει συνεχώς στον γιατρό για να λάβει τα φάρμακα της θεραπείας του, έτσι και ο χριστιανός, πρέπει να είναι σε συνεχή επαφή με τον πνευματικό του (τον οποίο πρέπει να επιλέξει με προσοχή), να τον συμβουλεύεται και να εξομολογείτε συνεχώς, για να μετέχει των Αχράντων Μυστηρίων. Χωρίς συμμετοχή στο Ποτήριο της ζωής, πώς θα φωτιστούμε;
3. Προσευχή και ταπεινό φρόνημα. Πριν διαβάσω ένα κείμενο, κάνω το σημείο του Σταυρού και προσεύχομαι κάπως έτσι "Κύριέ μου, γλυκύτατέ μου Κύριε, ελέησόν με τον αμαρτωλό! Φώτισέ με Χριστέ μου και μην επιτρέψεις να πλανηθώ, εσύ που είσαι η Αλήθεια και η Οδός και η Ζωή. Άνοιξε τους οφθαλμούς μου τους πνευματικούς, για να ωφεληθώ από την ανάγνωση. Δοξασμένο το Πανάγιο όνομά σου Χριστέ μου! Ελέησόν με τον αμαρτωλό" ή όποια άλλη προσευχή βγει από την καρδιά μας εκείνη την στιγμή.
4. Επιλεκτική ανάγνωση. Χρησιμοποιούμε την μέθοδο της μέλισσας. Διαβάζουμε επιλεκτικά, κυρίως κείμενα συγγραφέων εγνωσμένης ορθοδοξίας, δίνοντας έμφαση στα πατερικά κείμενα, που είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος.
5. Προσοχή στη διγλωσσία. Όσο ωραίο κι αν είναι ένα κείμενο κατά του καπνίσματος, για παράδειγμα, αν ο συγγραφέας είναι καπνιστής, τότε μειώνεται κατά πολύ η αξία του. Χαρακτηριστικά τεκμήρια διγλωσσίας, αποτελούν τα εκατοντάδες αντιοικουμενιστικά άρθρα που συγγράφουν οι κοινωνούντες με τους οικουμενιστές.
6. Απόρριψη των υπερηφάνων. Κείμενα που βρίθουν από ορθογραφικά λάθη και είναι δυσνόητα λόγω κακής σύνταξης, πρέπει να απορρίπτονται πάραυτα, διότι είναι καρποί υπερηφανίας. "Μή πάντες προφήται; μη πάντες διδάσκαλοι;" (Κορ. Α΄, 12, 29). Ποιος θα πει κάτι κακό για τον Τιτάνα της Ορθοδοξίας, τον Άγιο Ιεράρχη Σπυρίδωνα, που συνέτριψε την αρειομανία; Ένας αμόρφωτος βοσκός διέλυσε έναν από τους πιο μορφωμένους κληρικούς της εποχής του, με το γνωστό θαύμα με το κεραμίδι. Και όμως ο Άγιος Σπυρίδων, δεν μας άφησε γραπτά. Ακόμη και στη σημερινή εποχή, όπου όλοι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και επομένως είναι εν δυνάμει συγγραφείς, ο Άγιος δεν θα έγραφε κάτι. Όταν λοιπόν ένας τέτοιος Άγιος, είχε τέτοια ταπείνωση, πως τολμούν αμόρφωτοι και παντελώς ανίκανοι στο χειρισμό του λόγου, να γράφουν κείμενα, ανορθόγραφα, ακατανόητα, και μάλιστα γεμάτα από κακοδοξίες, όσο και αν φαινομενικά μιλούν για Ορθοδοξία; Πρέπει να τα απορρίπτουμε κατευθείαν, χωρίς να τα διαβάζουμε.
7. Χρήση ειρωνίας και επιθετικού ύφους. Κείμενα τα οποία έχουν ειρωνική διάθεση και επιθετικό ύφος, ήτοι χαρακτηρισμούς βαρύγδουπους και ολωσδιόλου περιφρονητικούς, όσο και αν γράφονται εν ονόματι της Ορθοδοξίας, δεν είναι πραγματικά ορθόδοξα. Αρκεί κανείς να αντιπαραθέσει ένα κείμενο των Αγίων Πατέρων με ένα τέτοιο επιθετικό - υβριστικό κείμενο, για να καταλάβει την αβυσσαλέα διαφορά. Οι Άγιοι με γλώσσα πονετική και λόγο πραότητος διέλυαν τις κακοδοξίες και συνέτριπταν τους αιρετικούς και αν κάποτε, απευθυνόμενοι στους αιρεσιάρχες, χρησιμοποιούσαν λόγο σκληρό, το έκαναν μήπως και συνέλθουν. Οι σύγχρονοι "υπερορθόδοξοι" τον σταυρό τους μπορεί να μην ξέρουν να τον κάνουν σωστά, αλλά θεωρούν τεκμήριο ορθοδοξίας την συνεχή χρήση λέξεων - κλειδιών, όπως "ανάθεμα", "σχισματοαιρετικοί", "αβάπτιστοι" κλπ. Προσοχή σε τέτοιου είδους κείμενα, δεν ωφελούν καθόλου, μάλλον δε ζημιώνουν.
Καλή όρεξη, πάντα με προσευχή πριν το φαγητό!
2. Συχνή εξομολόγηση και Θεία Κοινωνία. Όπως ο ασθενής τρέχει συνεχώς στον γιατρό για να λάβει τα φάρμακα της θεραπείας του, έτσι και ο χριστιανός, πρέπει να είναι σε συνεχή επαφή με τον πνευματικό του (τον οποίο πρέπει να επιλέξει με προσοχή), να τον συμβουλεύεται και να εξομολογείτε συνεχώς, για να μετέχει των Αχράντων Μυστηρίων. Χωρίς συμμετοχή στο Ποτήριο της ζωής, πώς θα φωτιστούμε;
3. Προσευχή και ταπεινό φρόνημα. Πριν διαβάσω ένα κείμενο, κάνω το σημείο του Σταυρού και προσεύχομαι κάπως έτσι "Κύριέ μου, γλυκύτατέ μου Κύριε, ελέησόν με τον αμαρτωλό! Φώτισέ με Χριστέ μου και μην επιτρέψεις να πλανηθώ, εσύ που είσαι η Αλήθεια και η Οδός και η Ζωή. Άνοιξε τους οφθαλμούς μου τους πνευματικούς, για να ωφεληθώ από την ανάγνωση. Δοξασμένο το Πανάγιο όνομά σου Χριστέ μου! Ελέησόν με τον αμαρτωλό" ή όποια άλλη προσευχή βγει από την καρδιά μας εκείνη την στιγμή.
4. Επιλεκτική ανάγνωση. Χρησιμοποιούμε την μέθοδο της μέλισσας. Διαβάζουμε επιλεκτικά, κυρίως κείμενα συγγραφέων εγνωσμένης ορθοδοξίας, δίνοντας έμφαση στα πατερικά κείμενα, που είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος.
5. Προσοχή στη διγλωσσία. Όσο ωραίο κι αν είναι ένα κείμενο κατά του καπνίσματος, για παράδειγμα, αν ο συγγραφέας είναι καπνιστής, τότε μειώνεται κατά πολύ η αξία του. Χαρακτηριστικά τεκμήρια διγλωσσίας, αποτελούν τα εκατοντάδες αντιοικουμενιστικά άρθρα που συγγράφουν οι κοινωνούντες με τους οικουμενιστές.
6. Απόρριψη των υπερηφάνων. Κείμενα που βρίθουν από ορθογραφικά λάθη και είναι δυσνόητα λόγω κακής σύνταξης, πρέπει να απορρίπτονται πάραυτα, διότι είναι καρποί υπερηφανίας. "Μή πάντες προφήται; μη πάντες διδάσκαλοι;" (Κορ. Α΄, 12, 29). Ποιος θα πει κάτι κακό για τον Τιτάνα της Ορθοδοξίας, τον Άγιο Ιεράρχη Σπυρίδωνα, που συνέτριψε την αρειομανία; Ένας αμόρφωτος βοσκός διέλυσε έναν από τους πιο μορφωμένους κληρικούς της εποχής του, με το γνωστό θαύμα με το κεραμίδι. Και όμως ο Άγιος Σπυρίδων, δεν μας άφησε γραπτά. Ακόμη και στη σημερινή εποχή, όπου όλοι έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και επομένως είναι εν δυνάμει συγγραφείς, ο Άγιος δεν θα έγραφε κάτι. Όταν λοιπόν ένας τέτοιος Άγιος, είχε τέτοια ταπείνωση, πως τολμούν αμόρφωτοι και παντελώς ανίκανοι στο χειρισμό του λόγου, να γράφουν κείμενα, ανορθόγραφα, ακατανόητα, και μάλιστα γεμάτα από κακοδοξίες, όσο και αν φαινομενικά μιλούν για Ορθοδοξία; Πρέπει να τα απορρίπτουμε κατευθείαν, χωρίς να τα διαβάζουμε.
7. Χρήση ειρωνίας και επιθετικού ύφους. Κείμενα τα οποία έχουν ειρωνική διάθεση και επιθετικό ύφος, ήτοι χαρακτηρισμούς βαρύγδουπους και ολωσδιόλου περιφρονητικούς, όσο και αν γράφονται εν ονόματι της Ορθοδοξίας, δεν είναι πραγματικά ορθόδοξα. Αρκεί κανείς να αντιπαραθέσει ένα κείμενο των Αγίων Πατέρων με ένα τέτοιο επιθετικό - υβριστικό κείμενο, για να καταλάβει την αβυσσαλέα διαφορά. Οι Άγιοι με γλώσσα πονετική και λόγο πραότητος διέλυαν τις κακοδοξίες και συνέτριπταν τους αιρετικούς και αν κάποτε, απευθυνόμενοι στους αιρεσιάρχες, χρησιμοποιούσαν λόγο σκληρό, το έκαναν μήπως και συνέλθουν. Οι σύγχρονοι "υπερορθόδοξοι" τον σταυρό τους μπορεί να μην ξέρουν να τον κάνουν σωστά, αλλά θεωρούν τεκμήριο ορθοδοξίας την συνεχή χρήση λέξεων - κλειδιών, όπως "ανάθεμα", "σχισματοαιρετικοί", "αβάπτιστοι" κλπ. Προσοχή σε τέτοιου είδους κείμενα, δεν ωφελούν καθόλου, μάλλον δε ζημιώνουν.
Καλή όρεξη, πάντα με προσευχή πριν το φαγητό!
Αγαπητέ δάσκαλε, έχεις δίκαιο! Επειδή έχω χρησιμοποιήσει κι εγώ σκληρή γλώσσα στα κείμενά μου, και ουδέν έχω επιτύχει μέχρι τώρα παρά μόνον νέα εχθρότητα, καταλαβαίνω ότι έχεις δίκαιο και θα πρέπει να το διορθώσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι όμως, αγαπητέ μου καθηγητά, είχα άλλα κείμενα στο μυαλό μου. Τα δικά σας αν και περιέχουν σκληρά λόγια, εκτός του ότι είναι αληθινά, δηλαδή στηρίζονται σε επιχειρήματα, είναι γέννημα του πόνου της καρδιάς για Ορθοδοξία και όχι προσωπικής εμπάθειας. Τα επικίνδυνα κείμενα είναι εκείνα που περιέχουν μόνο ειρωνίες και ύβρεις. Χαρακτηριστικό δείγμα τα βιβλία της Μαγδαληνής μοναχής.
ΑπάντησηΔιαγραφή