"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

Μπορώ να είμαι εκτός από Χριστιανός και κάτι άλλο;

Με αφορμή τη σημερινή συνέντευξη στον "Τύπο της Κυριακής" του Μητροπολίτου Σισανίου και Σιατίστης Παύλου, ήθελα να θέσω ένα ερώτημα. Πριν όμως το θέσω διαβάστε μερικά αποσπάσματα από τη συνέντευξη (πηγή):
 
"- Σεβασμιότατε, είστε πάντοτε κοντά στους νέους. Εάν κάποια στιγμή ερχόταν ένας νέος και σας έλεγε ότι τάσσεται με τη Χρυσή Αυγή, διότι έτσι πιστεύει πως θα επιλυθούν τα προβλήματα στην κοινωνία, τι είναι αυτό που θα του λέγατε;
Θα του έλεγα ότι «δεν μπορεί να είσαι ταυτόχρονα και χριστιανός. Μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις, αλλά δεν έχεις το δικαίωμα να πιστεύεις. Aν πιστεύεις στον Χριστό, πιστεύεις πως αυτός ο έγχρωμος είναι ελάχιστος αδελφός του Κυρίου. Εσύ τι θα κάνεις; Θα πας να τον χτυπήσεις με αλυσίδες; Και θα είσαι χριστιανός;».
- Πιστεύετε ότι η Ιεραρχία θα πρέπει να τοποθετηθεί για το τόσο σοβαρό θέμα των ακραίων φαινομένων;
Πιστεύω ότι η Εκκλησία είναι πλέον υποχρεωμένη να πάρει θέση με βάση και τα φαινόμενα αυτά καθ' εαυτά. Δεν μπορεί να είμαστε αδιάφοροι, διότι η αδιαφορία των μέσων Γερμανών έβγαλε τον Χίτλερ στην εξουσία. Από την άλλη πλευρά, θα πρέπει να τονιστεί ότι είναι ασυμβίβαστη η χριστιανική πίστη με ανθρώπους οι οποίοι την προσβάλλουν καθημερινά.
-Σεβασμιότατε, τις προηγούμενες ημέρες διαδραματίστηκαν επεισόδια έξω από το Θέατρο «Χυτήριο» για την παράσταση «Corpus Christi». Είδαμε κάποιους πιστούς να αντιδρούν στο πλευρό της Χρυσής Αυγής...
Δεν είναι ακριβώς έτσι. Πήγαν για να διαμαρτυρηθούνε -άσχετα αν συμφωνώ ή διαφωνώ- νομίζοντας ότι με αυτό τον τρόπο ομολογούνε την πίστη τους. Απλώς «έπεσαν» στην παγίδα να τους πλαισιώσουν και οι Χρυσαυγίτες. Ωστόσο, ξέρω πάρα πολύ καλά ότι ήταν σε άλλο σημείο οι πιστοί και σε άλλο τα μέλη της Χρυσής Αυγής. Οι πιστοί περιθωριοποιήθηκαν από την Αστυνομία σε έναν άλλο συγκεκριμένο χώρο και εκεί έψαλαν, αλλά δεν μπλέχτηκαν σε επεισόδια. Εγινε μια προσπάθεια από την πλευρά της Χρυσής Αυγής να ταυτιστεί με τους πιστούς. Βέβαια, το αποτέλεσμα ήταν να διαφημιστεί το θεατρικό έργο.
ΓΙΑ ΤΟ «CORPUS CHRISTI»:
Απαράδεκτη παράσταση που προσβάλλει τον Χριστό και εκατομμύρια πιστούς
- Η άποψή σας για τη θεατρική παράσταση «CorpusChristi»;
Θεωρώ πως, όταν κάποιος χλευάζει μια πίστη ή διαστρέφει -με αυτό τον τρόπο- ένα πρόσωπο, στο οποίο η πίστη υπήρξε το πνευματικό σύνολο που κράτησε αυτό το γένος στα χρόνια της σκλαβιάς, είναι το λιγότερο αγενής. Δείχνει έναν άνθρωπο ουσιαστικά αδίστακτο σε αυτό που σέβεται ένας λαός ολόκληρος και που είναι συνδεδεμένο με την ιστορία του. Η παράσταση αυτή -από προσωπικής πλευράς- είναι απαράδεκτη, διότι προσβάλλει το πρόσωπο εκείνο το οποίο λατρεύουν εκατομμύρια άνθρωποι, αλλά και προσβάλλει και αυτούς που το λατρεύουν.
- Για το περιεχόμενο αυτής της θεατρικής παράστασης αντέδρασαν και μέλη του ακροδεξιού κόμματος. Στο όνομα του Χριστού...
Τα μέλη της Χρυσής Αυγής αντέδρασαν για καθαρά κομματικούς λόγους, για να αποκτήσουν οπαδούς και να ταυτιστούν με τους χριστιανούς. Δεν μπορεί να υπερασπίζει τον Χριστό κάποιος που καθημερινά τον περιφρονεί, τον υβρίζει και τον συντρίβει στο πρόσωπο των ελάχιστων αδελφών του. Το Ευαγγέλιο δεν θα αλλάξει. Το Ευαγγέλιο είναι σαφέστατο. Οι ταπεινοί και οι καταφρονημένοι είναι οι άνθρωποι που εικονίζουν τον Χριστό, είτε έχουν μαύρο είτε λευκό είτε κίτρινο χρώμα. Ο άνθρωπος είναι εικόνα του Θεού και ο ελάχιστος αδελφός του. Αυτό δεν αλλάζει με τίποτα...."

 
Ο Μητροπολίτης πολύ σωστά γράφει πως δεν μπορεί να είναι κανείς και Χριστιανός και χρυσαυγίτης. Ερωτώ όμως: Μπορεί να είναι κανείς Χριστιανός και νεοδημοκράτης; Χριστιανός και πασοκτζής; Χριστιανός και κομμουνιστής; Χριστιανός και κάτι άλλο;
 
ΟΧΙ! ΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΟΙΠΟΝ ΑΠΟ ΤΗ ΜΙΑ ΝΑ ΚΑΠΗΛΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΙΕΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΣΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ, ΌΣΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ, ΝΑ ΕΠΙΤΙΘΕΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ Η ΜΙΑ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ, ΑΜΝΗΣΤΕΥΟΝΤΑΣ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΞΙΣΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ ΤΥΡΑΝΝΙΚΑ ΜΟΡΦΩΜΑΤΑ.
 

13 σχόλια:

  1. @Το Ευαγγέλιο δεν θα αλλάξει. Το Ευαγγέλιο είναι σαφέστατο.

    Εδώ, γνωρίζει ότι το Ευαγγέλιο είναι σαφέστατο.
    Δεν γνωρίζει όμως ότι το Ευαγγέλιο είναι σαφέστατο και αναθεματίζει όσους κηρύττουν ένα άλλο ευαγγέλιο, το ευαγγέλιο του Οικουμενισμού;

    Γιατί σε αυτή την περίπτωση το γράφει (το Ευαγγέλιο και την διαχρονική διδασκαλία των αγίων Πατέρων), στα παλαιά του υποδήματα;

    Ουαί υμίν, γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φίλτατε αν αυτό http://youtu.be/JDzptwor6ps λέγετε «ομολογία πίστεως» δεν ξέρω τι να πω! Εάν λέγετε πολιτισμός και έκφραση αγανάκτησης και με αυτό τον τρόπο αμνηστεύουμε αυτές τις συμπεριφορές και ιδεολογίες πάλι δεν ξέρω τι να πω! Λυπάμαι.
    ΜΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ομολογία πίστεως έδιναν οι χριστιανοί που ενώ έψελναν έτρωγαν ξύλο και χημικά από τους αστυνόμους. Η συμπεριφορά που ορθώς δείχνεις και γενικώς οι ύβρεις και οι ψευτοπαλληκαρισμοί δεν είναι ομολογία πίστεως, αλλά καπηλεία και ψηφοθηρία, και είναι εξίσου αντιχριστιανική με την συμπεριφορά των εντός του θεάτρου βλασφήμων. Ουδείς νοήμων δεν αποδέχεται την ΧΑ ως χριστιανικό κόμμα, αλλά επίσης δεν αποδέχεται και τα υπόλοιπα κόμματα (π.χ. ΝΔ που έχει τους περισσότερους θρησκευόμενους ψηφοφόρους) ως χριστιανικά. Τα κόμματα χωρίζουν, ο Χριστός ενώνει και είναι ο μόνος που σώζει όλους όσους τον δέχονται χωρίς να κάνει καμμία διάκριση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @Φίλτατε αν αυτό http://youtu.be/JDzptwor6ps λέγετε «ομολογία πίστεως» δεν ξέρω τι να πω!


    Εδώ εύκολα δείχνεις ευαισθησία για μερικές λέξεις που τις παίρνει ο αέρας. Δεν βλέπω να έχεις την ίδια ευαισθησία ενάντια στους αντίχριστους οικουμενιστές που οι λέξεις τους: (υπέρ του αγιωτάτου επισκόπου Ρώμης), γίνονται αιτία να παίρνει ο διάβολος ψυχές για αιώνια κόλαση!

    Φαντάζομαι δε, αν ήσουν μπροστά στην σφαγή που έκανε ο Προφήτης Ηλίας των ιερέων της αισχύνης, τι θα του είχες «σούρει» για απάνθρωπη συμπεριφορά. Ενώ τώρα ασπάζεσαι την εικόνα του, και συγχρόνως κατηγορείς, αυτούς που θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους στις διαμαρτυρίες, για έλλειψη χριστιανικού λεξιλογίου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αδελφέ μου silver ψυχραιμία.
    Στο ανακοινωθέν της Χ.Α. διαβάζουμε το εξής: «Η παρουσία μας στη συγκεκριμένη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε κατόπιν προσκλήσεως των οργανωτών της διαμαρτυρίας».
    Τι νόημα βγαίνει;
    Ότι δηλαδή οι ίδιοι ποσώς ενοχλήθηκαν και δεν είχαν σκοπό να διαμαρτυρηθούν για το έργο! Αλλά και οι διοργανωτές χριστιανοί «ομολογητές» που τους κάλεσαν γνωρίζουν πολύ καλά τι μεθόδους ακολουθεί η Χ.Α.
    Και ρωτώ τι σχέση μπορεί να έχει το «Ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω ὑμᾶς ὡς πρόβατα ἐν μέσῳ λύκων· γίνεσθε οὖν φρόνιμοι ὡς οἱ ὄφεις καὶ ἀκέραιοι ὡς αἱ περιστεραί» που μας λέγει ο Κύριος μας με αυτού του είδους της πρακτικές;
    Επίσης όσον αφορά τι θα έκανα με τον προφήτη Ηλία σε παραπέμπω στην Καινή Διαθήκη : « Ἰάκωβος καὶ Ἰωάννης εἶπον· Κύριε, θέλεις εἴπωμεν πῦρ καταβῆναι ἀπὸ οὐρανοῦ καὶ ἀναλῶσαι αὐτούς, ὡς καὶ Ἠλίας ἐποίησε; στραφεὶς δὲ ἐπετίμησεν αὐτοῖς καὶ εἶπεν· Οὐκ οἴδατε ποίου πνεύματός ἐστε ὑμεῖς· ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου οὐκ ἦλθε ψυχὰς ἀνθρώπων ἀπολέσαι, ἀλλὰ σῶσαι.».
    Να σε ενημερόσω αδερφέ μου silver ότι δεν έχω καμία κοινωνία με οικουμενιστές, άλλωστε έχουν ειπωθεί τόσα πολλά πού δεν έχω κάτι να προσθέσω περισσότερο. Το ότι όποιος έχει κοινωνία με την οποιαδήποτε αίρεση κολάζει γνωστό είναι σε όλους. Το πρόβλημα είναι πως πρέπει να είναι ο βίος μας εντός των ορίων της Ορθοδοξίας επειδή «Το καλόν οὔκ ἐστι καλόν, ἐὰν μὴ καλῶς γένηται».
    Ευλογείτε.
    ΜΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Και ρωτώ τι σχέση μπορεί να έχει το
    «Ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω ὑμᾶς ὡς πρόβατα ἐν μέσῳ λύκων· γίνεσθε οὖν φρόνιμοι ὡς οἱ ὄφεις καὶ ἀκέραιοι ὡς αἱ περιστεραί» που μας λέγει ο Κύριος μας με αυτού του είδους της πρακτικές;


    Αδελφέ μου γιατί ρωτάς εμένα; Ρώτησε την Εκκλησία.
    Η Εκκλησία έκανε το «λάθος» και κατάταξε στο αγιολόγιο δύο αγίες
    (είναι περισσότερες, αλλά αυτές έρχονται στο νου μου βιαστικά αυτή τη στιγμή),
    με ανάλογες πρακτικές.
    Η μία είναι η αγία Ραϊς η οποία έφτυσε κατάμουτρα τον Λουκιανό που ειρωνεύτηκε τον Χριστό μας, την οποία και αποκεφάλισε αμέσως (ο Λουκιανός).
    Η δεύτερη είναι η αγία Οσιομάρτυς Θεοδοσία η Κωνσταντινουπολίτισσα η οποία όταν ο σπαθάριος του βασιλέως έβαλε τη σκάλα, και ανέβη διά να κρημνίση εις την γην την αγίαν εικόνα του Χριστού μας, ευθύς η μακαρία αύτη Θεοδοσία μαζί με άλλες ευσεβείς γυναίκες, έπιασαν την σκάλα, και έρριψαν αυτήν κατά γης μαζί με τον σπαθάριον, ο οποίος εφονεύθει. Ευθύς συνελήφθησαν όλες οι άγιες γυναίκες και θανατώθηκαν.

    Είναι αυτές πρακτικές προβάτων; Βεβαίως και είναι!!!

    Λοιπόν, ας μη προβάλουμε την δειλία μας ως σωφροσύνη…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Λοιπόν, ας μη προβάλουμε την δειλία μας ως σωφροσύνη…

      Ούτε βεβαίως την βουλευτική ασυλία ως ανδρεία και τα αιχρόλογα ως κατά Θεόν ζήλο.
      Τις προθέσεις τις καρδιές θα κοιτάξει ο Κύριος και από αυτές θα μας κρίνει. Και το παράδοξο: μπορεί να δικαιώσει και τον σώφρωνα και τον ζηλωτή. Κάποτε κάποιος έβρισε έναν άνθρωπο. Οι δύο γιοι του που ήταν μπροστά αντέδρασαν. Ο πρώτος τον πλησίασε με το καλό και του μίλσε με καλά λόγια αναγκάζοντάς τον να ζητήσει συγγνώμη. Ο δεύτερος πήγε και του έριξε μια μπουνιά. Με ποιον ευαρεστήθηκε ο πατέρας; ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΥΟ! Γιατί το κίνητρό τους ήταν το ίδιο: η αγάπη προς τον πατέρα τους. Ας μην κρίνουμε λοιπόν τους αδελφούς μας για το πως αντιδρούν, αλλά ας ψάξουμε μέσα μας για τα κίνητρά μας.

      Διαγραφή
  7. Η Αγίες που αναφέρεις Silver και τόσοι άλλοι Άγιοι που μπορεί να συμπεριφέρθηκαν κατ’ αυτόν τον τρόπο δεν αγίασαν επειδή έφτυσαν ή κακοποίησαν κάποιον ασεβεί αλλά επειδή έδωσαν το δικό τους αίμα ! Η Ορθοδοξία δεν κηρύττει τζιχάντ. «Μάχαιρα έδωσες μάχαιρα θα λάβεις».
    ΜΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Η Αγίες που αναφέρεις Silver και τόσοι άλλοι Άγιοι που μπορεί να συμπεριφέρθηκαν κατ’ αυτόν τον τρόπο δεν αγίασαν επειδή έφτυσαν ή κακοποίησαν κάποιον ασεβεί αλλά επειδή έδωσαν το δικό τους αίμα ! Η Ορθοδοξία δεν κηρύττει τζιχάντ. «Μάχαιρα έδωσες μάχαιρα θα λάβεις».
    ΜΔ



    Προτιμώ να σου απαντήσει ο ιερός Πατήρ :

    Oὐδὲν οὕτω παροξύνει τὸν Θεόν, ὡς ὅταν τὸ ὄνομα αὐτοῦ βλασφημῆται. Kἂν ἀκούῃς τινὸς ἐν ἀμφόδῳ ἢ ἐν ἀγορᾷ μέσῃ βλασφημοῦντα τὸν Θεόν, πρόσελθε, ἐπιτίμησον, κἂν πληγὰς ἐπιθεῖναι δέῃ, μὴ παραιτήσῃ. Pάπισον αὐτοῦ τὴν ὄψιν, σύντριψον τὸ στόμα, ἁγίασόν σου τὴν χεῖρα διὰ τῆς πληγῆς»
    (Άγ. Ι. ο Χρυσόστομος, EΠE 31, 622 & 32, 642-344)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ---Ερώτηση
    Όταν ίδω τινά υβρίζοντα την θρησκείαν και βλασφημούντα την Αγίαν Πίστιν, ως κατά ζήλον ταράσσομαι προς αυτόν, τι εστί τούτον;
    Όταν δω κάποιον να υβρίζει την τη θρησκεία και να βλασφημεί την αγία Πίστη, από ζήλο ταράσσομαι εναντίον του.Τί είναι αυτό ;
    ---Απόκριση
    Ήκουσας πάντως ότι ου γίνεται διόρθωσις δια κακού, αλλά μάλλον δια τού αγαθού, μετά πραότητος ούν και μακροθυμίαν λάλησον νυθετών τον υβρίζοντα, εν φόβω Θεού, εάν δε βλέπης σεαυτόν ταρασσόμενον , ουδεν χρή ποιείν.
    Έχεις ακούσεις ασφαλώς ότι δε γίνεται καμμία διόρθωση δια τού κακού, αλλά μάλλον διά τού καλού.Να μιλήσεις λοιπόν με πραότητα,με μακροθυμία και με φόβο Θεού προς τον υβριστή.Έάν όμως βλέπεις ότι ταράζεσαι να μη πείς τίποτα.

    (ερωταπόκρισις ΧΝΗ' τού οσίου Βαρσανουφίου )
    ΜΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. (Ι.Πηδάλιον, υποσημείωση του Αγ. Νικοδήμου στον ΚΖ κανών των Αγίων Αποστόλων Ἐπίσκοπον ἢ πρεσβύτερον ἢ διάκονον, τύπτοντα πιστοὺς ἁμαρτάνοντας ἢ ἀπίστους ἀδικήσαντας καὶ διὰ τοιούτων φοβεῖν ἐθέλοντα, καθαιρεῖσθαι προστάττομεν, οὐδαμοῦ γὰρ ὁ Κύριος τοῦτο ἡμᾶς ἐδίδαξε˙ Τουναντίον δέ, αὐτὸς τυπτόμενος οὐ ἀντέτυπτε, λοιδορούμενος οὐκ ἀντελοιδόρει, πάσχων οὐκ ἠπείλει.)

    Κατά τούτον τον λόγον φαίνεται και ο Χρυσόστομος ότι θέλει να σωφρονίζωνται οι βλάσφημοι με πληγαίς, ως εις Θεόν αμαρτάνοντες. Διότι λέγει (ομιλία α. ανδριαντ.) «Ανίσως και ακούσης τινός να βλασφημή τον Θεόν μέσα εις το παζάρι, ή εις το δίστρατον πλησίασε κοντά, και έλεγξαί τον δια την βλασφημίαν του. Αν δε και κάμη χρεία να τον κτυπήσης, κτύπησέτον». Ορα ότι δεν λέγει ο άγιος αποφασιστικά να κτυπά τινάς τον βλάσφημον, αλλά υπόθεσιν και κεκολασμένως, αν κάμη χρεία. Και τούτο δε σημείωσαι, ότι, αν και ο άγιος λέγη τούτο εκ περιουσίας, πλήν αυτός ο τούτο λέγων, ποτέ δεν έκαμε παρόμοιον πράγμα.


    ΜΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @(ερωταπόκρισις ΧΝΗ' τού οσίου Βαρσανουφίου )
    ΜΔ


    Άραγε αντιλαμβάνεσαι ότι τώρα κάνεις μάθημα στον άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο;

    Τέλος πάντων δεν πρόκειται να συνεχίσω άλλο, αυτά είναι τα αποτελέσματα της αγαπολογίας των Οικουμενιστών και του "Γεροντισμού". Διάβρωσαν κυριολεκτικά το λαό του Θεού, ώστε να μη μπορεί να κάνει βήμα προς κάθε μορφή αντίστασης (δυναμική αντίσταση στη Νέα Τάξη, αποτείχιση, η ένταξη στο Πάτριο).

    Μας έκαναν ζώα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μάθημα προσωπικά εγώ ο ΜΔ στον Άγιο Ιώ. Τον Χρυσόστομο δεν έκανα. Δεν διατύπωσα καμία δική μου γνώμη. Απλός παρέθεσα μια απάντηση του Αγ. Βαρσανουφίου επί του θέματος .
    Επιπλέον παρέθεσα τον ΚΖ κανόνα των Αγ. Αποστόλων ο οποίος απαγορεύει στην ουσία την χειροδικία και στις υποσημειώσεις του ο Αγ. Νικόδημος εξηγεί εκείνος το λόγο του Αγ. Ιώ. Του Χρυσοστόμου και όχι εγώ. Επίσης θα ήταν πολύ ωφέλιμο να διαβάσει, όποιος θέλει, ολόκληρη την υποσημείωση του Αγ. Νικοδήμου για να κατανοήσει το πνεύμα που πρέπει να διέπει τον χριστιανό.
    Δεν αναφέρθηκα σε κανένα γέροντα.
    Όσο περί της αγαπωλογίας των οικουμενιστών συμφωνώ ότι είναι διεστραμμένη η αγάπη που κηρύττουν ή ακριβέστερα δεν είναι αγάπη εφόσον στρέφεται εναντίον της αλήθειας του Αποκαλυφθέντος και Σαρκωθέντος Κυρίου μας Ιησού Χριστού! Αλλά αυτό δεν μπορεί να με κάνει να μην μιλώ και περισσότερο να μην προσπαθώ να ζω με την εν Χριστώ αγάπη.
    Οπότε σε χαιρετίζω και εγώ αδελφέ μου silver και αφιερώνω σε όλους τον ύμνο της αγάπης.
    Εάν ταις γλώσσαις των ανθρώπων λαλώ και των αγγέλων, αγάπην δε μη έχω, γέγονα χαλκός ηχών ή κύμβαλον αλαλάζον. και εάν έχω προφητείαν και ειδώ τα μυστήρια πάντα και πάσαν την γνώσιν, και εάν έχω πάσαν την πίστιν, ώστε όρη μεθιστάνειν, αγάπην δε μη έχω, ουδέν ειμι. και εάν ψωμίσω πάντα τα υπάρχοντά μου, και εάν παραδώ το σώμα μου ίνα καυθήσομαι, αγάπην δε μη έχω, ουδέν ωφελούμαι. Η αγάπη μακροθυμεί, χρηστεύεται, η αγάπη ου ζηλοί, η αγάπη ου περπερεύεται, ου φυσιούται, ουκ ασχημονεί, ου ζητεί τα εαυτής, ου παροξύνεται, ου λογίζεται το κακόν, ου χαίρει επί τη αδικία, συγχαίρει δε τη αληθεία. πάντα στέγει, πάντα πιστεύει, πάντα ελπίζει, πάντα υπομένει. η αγάπη ουδέποτε εκπίπτει. είτε δε προφητείαι, καταργηθήσονται. είτε γλώσσαι παύσονται. είτε γνώσις καταργηθήσεται. εκ μέρους δε γινώσκομεν και εκ μέρους προφητεύομεν. όταν δε έλθη το τέλειον, τότε το εκ μέρους καταργηθήσεται. ότε ήμην νήπιος, ως νήπιος ελάλουν, ως νήπιος εφρόνουν, ως νήπιος ελογιζόμην. ότε δε γέγονα ανήρ, κατήργηκα τα του νηπίου. βλέπομεν γαρ άρτι δι΄εσόπτρου εν αινίγματι, τότε δε πρόσωπον προς πρόσωπον. άρτι γινώσκω εκ μέρους, τότε δε επιγνώσομαι καθώς και επεγνώσθην. νυνί δε μένει πίστις, ελπίς, αγάπη, τα τρία ταύτα. μείζων δε τούτων η αγάπη.
    (Απ. Παύλου Α' Κορ.ιγ΄)
    ΜΔ

    ΑπάντησηΔιαγραφή