"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τρίτη, 14 Αυγούστου 2012

ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΑΣΟΝΙΑ (ΜΕΡΟΣ 2ο)

Στο πρώτο μέρος του άρθρου "ΚΛΗΡΟΣ ΚΑΙ ΜΑΣΟΝΙΑ" γράψαμε:

"Πολλοί ακόμη αρχιερείς κατηγορήθηκαν ως μασόνοι με άλλους να διαψεύδουν (Χρυσόστομος Παπαδόπουλος, Χερουβείμ Άννινος), άλλους να σιωπούν (Ιωακείμ Αποστολίδης) και άλλους να θεωρούν ότι η μασονία δεν είναι κάτι κακό (Ιωακείμ Αλεξόπουλος, Αιμιλιανός Τιμιάδης)…".

Για τους τρεις τελευταίους θα ασχοληθούμε στο παρόν δεύτερο μέρος.

Για τον Ιωακείμ Αποστολίδη,  γνωστό κυρίως από την συμμετοχή του στο... ΕΑΜ, αντλούμε πληροφορίες από έναν εξαίρετο αγωνιστή και δημοσιογράφο τον Σωτήρη Κυριαζόπουλο (εφημερίδα "ΑΛΗΘΕΙΑ", αρ. φυλ. 20, Οκτώβριος 1933), σύμφωνα με τις οποίες το 1931 σε συνεδρίαση της Ιεραρχίας της επίσημης Εκκλησίας στην οποία συζητήθηκε το τεκτονικό ζήτημα ο Κοζάνης Ιωακείμ υπεραμύνθηκε της μασονίας, ως θεσμού κοινωνικού, ο οποίος επιδιώκει την εξύψωση της κοινωνίας! Όταν μάλιστα τον ρώτησαν ευθέως αν είναι μασόνος, δεν απάντησε.

Στην ίδια εφημερίδα (αρ. φυλ. 71, Νοέμβριος 1934) σε υπόμνημα για το θέμα της μασονίας, που έστειλαν ορθόδοξοι πιστοί προς τον Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο (ο οποίος αρνήθηκε να το παραλάβει και ο δικαστικός κλητήρας το θυροκόλλησε στα γραφεία της Μητροπόλεως)διαβάζουμε για τον έτερο Ιωακείμ, τον Αλεξόπουλο, Μητροπολίτη τότε Φωκίδος και μετέπειτα Δημητριάδος (σε πόνημά του για το "παλαιοημερολογιτικό" ζήτημα είχαμε αναρτήσει μια ιστορική απάντηση εδώ) τα παρακάτω:

Στην αθώωση όμως του τεκτονισμού προέβη και μετά από χρόνια ο Αιμιλιανός Τιμιάδης (στη φωτογραφία δεξιά),

δεξί χέρι του Αθηναγόρα, σφοδρός πολέμιος των Ιερών Κανόνων και για τον οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ (ως απάντηση σε αυτό, στο οποίο φαίνεται πως "η μεγάλη δωρεά σε καυτό ρευστό χρήμα" έσβησε θαυματουργικώς τις οικουμενιστικές του ιδέες για τον μητροπολίτη Αμβρόσιο).

Ο Καλαβρίας Αιμιλιανός λοιπόν σε συνέντευξή του στην ελβετική εφημερίδα "La Suisse" που αναδημοσιεύει απόσπασμα η "ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ" (1-12-1972) καταθέτει την άποψή του για τον τεκτονισμό σε μια εποχή που η ιεραρχία της Ελλάδος, με μπροστάρη τον Φλωρίνης Αυγουστίνο Καντιώτη, είχε ξεσηκωθεί για την κάθαρση του κλήρου από τους μασόνους:

Το κατά πόσο ο τεκτονισμός δεν έχει καμμία σχέση με τον οικουμενισμό θα αποδειχθεί σε επόμενο άρθρο.

1 σχόλιο:

  1. Αγαπητέ Δάσκαλε, σ' ευχαριστώ θερμώς γι αυτές τις αναρτήσεις. Εξηγούν την ταχείαν πρόοδον του Οικουμενισμού εντός της ΝΗ εκκλησίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή