Κυριακή 1 Ιουνίου 2025

Ερωτηματολόγιο προβληματισμού (περί ηλεκτρονικού φακελώματος κλπ) - η άλλη άποψη

 Χάριν προβληματισμού δημοσιεύεται το κάτωθι κείμενο που μας εστάλη. Προσωπικά δεν επιθυμώ να μπω σε διάλογο και αναιρέσεις, διότι ο καθένας έχει φτιάξει την δική του αλήθεια στο μυαλό του και κάθε είδους συζήτηση είναι όχι μόνο μάταιη, αλλά και αιτία διαξιφισμού και άλλων πειρασμών. 

Ένα ιδιότυπο ερωτηματολόγιο

(δεν χρειάζεται να συμπληρωθεί· χρειάζεται να φιλοσοφηθεί)


Α. Επιχειρήματα όπως ότι οφείλουμε υπακοή στον «Καίσαρα», δηλαδή στην εκάστοτε κυβέρνηση, την «υπό του Θεού τεταγμένη», ακούστηκαν και εν καιρώ της λεγομένης πανδημίας και για τα εμβόλια (που έχει αποδειχθεί πλέον ότι είναι εν πολλοίς ζημιογόνα) και συνέβαλαν (αυτά τα επιχειρήματα), στην πολυεπίπεδη ζημιά που προεκλήθη από τους κυβερνώντες και σκοτεινούς κύκλους. Μήπως οι χρησιμοποιούντες τώρα παρόμοια επιχειρήματα και για το ζήτημα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων αστοχήσουν παρομοίως και προκληθεί ζημία στον λαό του Θεού και σε όλη την ανθρωπότητα;

1. Δεν αποκλείεται να αστοχούν 

2. Όχι, δεν αστοχούν 

[μήπως όμως η διαρκής (μέχρι δουλοπαθείας) υπακοή στον «Καίσαρα» τον αποθρασύνει και προχωρεί σε ολοένα και πιο ανελεύθερα και εφάμαρτα μέτρα και νόμους; Μπορεί π.χ. να μη μας ζητεί ο «Καίσαρας» να αλλάξουμε φύλο, αλλά εάν πούμε στο δεκαπεντάχρονο και άνω παιδί μας να μην αλλάξει φύλο, κινδυνεύουμε εάν μας καταγγείλει για καταπίεση, να καταλήξουμε στην φυλακή. Μπορεί να μη μας ζητεί ο «Καίσαρας» να γίνουμε ομοφυλόφιλοι, αλλά αν μιλήσουμε δημοσίως κατά της ομοφυλοφιλίας και μας καταγγείλουν θα καταλήξουμε στην φυλακή. Δηλαδή, επιτρέψαμε στον «Καίσαρα» με την έλλειψη αντιστάσεώς μας να φιμώσει τους χριστιανούς και να τοποθετήσει την Εκκλησία και τις αρχές της ακόμη περισσότερο στο περιθώριο. Δεν είναι αυτό πνευματικό ζήτημα; Δεν έχω ευθύνη για αυτά;]


Β. Σύγχρονοι ζώντες και κεκοιμημένοι άγιοι και ενάρετοι Γέροντες και άλλοι, Νέου και Πατρίου ημερολογίου (εντός και εκτός Ελλάδος), ομίλησαν κατά των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων. Αυτό δεν θα έπρεπε να μας προβληματίζει;

1. Ναι, θα έπρεπε 

2. Ίσως 

3. Όχι, διότι έσφαλαν σε αυτό

(είναι όμως ορθό να κρίνω την ορθότητα των λεγομένων τους σύμφωνα με το αν συμπίπτουν με τα δικά μου; Μήπως είναι ασφαλέστερο να προβληματίζομαι;)


Γ. Τα ηλεκτρονικά φακελλώματα, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, οι ηλεκτρονικές ταυτότητες, τα μικροκυκλώματα (chips) ή άλλες σύγχρονες τεχνολογίες που ήδη εμφυτεύονται σε ανθρώπους σε όλο τον κόσμο ή θα εμφυτευτούν πιθανότατα γενικευμένως στο μέλλον (Θεού επιτρέποντος, αυξανομένης της αποστασίας), διευκολύνουν ή όχι τις αντίχριστες δυνάμεις να προετοιμάσουν κατά τέτοιον τρόπο το έδαφος ώστε με τον μέγιστο περιορισμό των ελευθεριών των ανθρώπων και τον μέγιστο δυνατό έλεγχό τους να διευκολύνουν το έργο του Αντιχρίστου;

1. Ναι 

2. Ίσως 

3. Όχι


Δ. Είτε θεωρείται είτε δεν θεωρείται αυστηρώς πνευματικό ζήτημα το γεγονός της στερήσεως της θεοσδότου ελευθερίας μας και του απολύτου ελέγχου της ανθρωπότητος (που κάποιοι απεργάζονται με στόχο να προετοιμάσουν το έδαφος για την έλευση του Αντιχρίστου), είναι κακό να αντισταθούμε χριστιανοπρεπώς (προσευχή, νηστεία), διακριτικώς (χωρίς κραυγές και ακρότητες) και με όλα τα νομικά μέσα που μας επιτρέπονται στα δημοκρατικά πολιτεύματα;

1. Είναι 

2. Δεν είναι


Ε. Έχουμε ή δεν έχουμε ευθύνη όταν δεν αντιστεκόμαστε στα σχέδια κάποιων για απόλυτο έλεγχο των ανθρώπων (προτιμούμε τέτοια ζωή;); Έχουμε ή δεν έχουμε ευθύνη όταν δεν αντιστεκόμαστε σε όλα αυτά τα συστήματα απολύτου ελέγχου της ανθρωπότητος και τους προωθούντες αυτά, δεδομένου ότι αυτά οδηγούν βαθμηδόν στο τελικό στάδιο, το σφράγισμα του Αντιχρίστου;

1. Έχουμε 

2. Ίσως έχουμε 

3. Δεν έχουμε, αφού μάλιστα όλα αυτά είναι αναπόφευκτο να γίνουν· αρκεί να έχουμε μετάνοια

[μήπως, όμως, υπάρχουν ακόμη περιθώρια αλλαγής που τα απορρίπτω μη αντιστεκόμενος; Μήπως οφείλω να αντισταθώ, όπως οφείλω να αντιστέκομαι (κατά τις δυνάμεις μου και με κατά Θεόν τρόπους) σε οτιδήποτε κακό συμβαίνει;]


ΣΤ. Τα τελευταία 40 χρόνια περίπου και μέχρι προ ολίγων ετών, οι Σύνοδοι Νέου και Πατρίου Ημερολογίου συνέτασσαν και δημοσίευαν εγκυκλίους κατά των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων, με επιχειρήματα πνευματικής και νομικής φύσεως. Δεν μας προβληματίζει το γεγονός ότι τα τελευταία μόλις χρόνια άλλαξαν εν πολλοίς την στάση τους στο εν λόγω θέμα;

1. Μας προβληματίζει 

2. Δεν μας προβληματίζει


Ζ. Είναι λογικό αυτές οι Σύνοδοι να ζητούν την εμπιστοσύνη και την υπακοή του ποιμνίου, καθ’ ην ώραν μεταβάλλουν τις θέσεις και αποφάσεις τους (τουλάχιστον στο εν λόγω ζήτημα);

1. Ναι 

2. Όχι


Η. Εάν κάποιοι Ιεράρχες ομολογούν ότι παρεσύρθηκαν και υπέγραψαν εγκυκλίους κατά των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων (έχει ακουστεί και αυτό), δεν θα ήταν λογικό, έντιμο και ταπεινό να ζητήσουν δημοσίως συγγνώμη, παραδεχόμενοι έτσι ταπεινώς το γεγονός ότι δεν κατά πάντα άξιοι εμπιστοσύνης, και ότι κάθε απόφαση και εγκύκλιός τους δεν αποτελεί απαραιτήτως καρπό του Αγίου Πνεύματος, όπως κάποιοι διατείνονται;

1. Το θεωρώ λογικό, έντιμο και ταπεινό 

2. Δεν χρειάζεται να ζητήσουν συγγνώμη


Θ. Θεωρείτε ότι θα ήταν το πιο έντιμο η κάθε Σύνοδος όσον αφορά στο εν λόγω θέμα (ή άλλα παρομοίας δυσκολίας) να ομολογήσει ταπεινώς ότι αδυνατεί να δώσει στο ποίμνιο κατευθυντήρια γραμμή (μη λησμονούμε ότι οι Ιεράρχες διαφωνούν μεταξύ τους, όπως διαφωνούν κα στο θέμα των εμβολίων) και να επιζητεί τις προσευχές και την συνεργασία του υπολοίπου κλήρου και του λαού και όχι την τυφλή υπακοή τους;

1. Ναι 

2. Όχι


Ι. Εάν κάποιος έπεσε έξω π.χ. στο θέμα των εμβολίων, δεν θα ήταν λογικό και ταπεινό να αναγνωρίσει το σφάλμα του, να φιλοσοφήσει καλύτερα τα του εαυτού του, να μη δείχνει υπέρμετρη αυτοπεποίθηση και εμπιστοσύνη στην διάκρισή του και τις γνώσεις του, και να είναι πολύ πιο προσεκτικός σε άλλες απόψεις τους, όπως στο εν λόγω θέμα των ηλεκτρονικών ταυτοτήτων;

1. Ναι 

2. Όχι.

4 σχόλια:

  1. Περί υπακοής στον Καίσαρα και γενικώς στις εξουσίες όπως αυτή περιγράφεται στο εδάφιο (Ρωμ.13,1-2) :

    Θα παραθέσω ένα απόσπασμα από το βιβλίο : Απαντώ στα ερωτήματά σας (Στάρετσ Αμβροσίου της Όπτινα) σελ.39.

    Στη σημείωση του Μεταφραστή διαβάζουμε :

    "Άλλο οι εξουσίες και άλλο τα πρόσωπα που χειρίζονται τις εξουσίες και μπορεί με την συμπεριφορά τους να τις βεβηλώνουν.

    Εξουσίες είναι η διοικητική, η δικαστική, η ασφάλεια.Οι εξουσίες δεν πρέπει να αμφισβητούνται. Τα πρόσωπα όμως που τις χειρίζονται, πρέπει και να ελέγχονται και να τιμωρούνται. Αυτά διακηρύσσει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος (Ομιλία 27 εις Ρωμαίους) "

    Υγ1 : Δεδομένου ότι τα πρόσωπα που χειρίζονται τις εξουσίες στο ελληνικό κράτος δρούν ανεξέλεγκτα ψηφίζοντας για τον εαυτό τους κάθε λογής ακαταδίωκτα και νόμους περί μη ευθύνης... πιστεύω ότι όχι μόνο δεν αποκλείεται να αστοχούν αλλά στην καλύτερη περίπτωση απλά ΔΕΝ τους ενδιαφέρει αν αστοχήσουν. Στην χειρότερη περίπτωση απλά ενεργούν εν πλήρη γνώση ότι θα αστοχήσουν με γνώμονα το ίδιον όφελος.

    Υγ2: Αυτό στην λεγομένη οικονομική επιστήμη έχει ονομαστεί moral hazard (ηθικός κίνδυνος)

    Economist Paul Krugman defines a moral hazard as “any situation in which one person makes the decision about how much risk to take, while someone else bears the cost if things go badly.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στο 8ο θέμα (Η) :

    Το σοβαρό πνευματικό πρόβλημα είναι ότι έχουν σκανδαλιστεί συνειδήσεις. Και εφόσον παραδεχτούν δημοσίως αυτό το πράγμα θα πρέπει αμέσως να αφήσουν και τον θρόνο. Και αυτό απλά δεν θα γίνει ποτέ !

    Στο θέμα του προσωπικού αριθμού :

    Σύμφωνα με το ΦΕΚ από την στιγμή που θα ξεκινήσει η διαδικασία μετά το πέρας 3 μηνών θα εκδοθεί αυτομάτως για όλους μας.

    Δεν γνωρίζω να γράφει κάπου στην Αποκάλυψη για αυτόματο σφράγισμα... Σε κάθε περίπτωση όμως καλό είναι να μην πάμε σαν τα μοσχάρια να βγάλουμε οι ίδιοι τον αριθμό αυτό που σίγουρα στο μέλλον θα χρησιμοποιηθεί για αλλότριους σκοπούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. TA ΗΞΕΙΣ ΑΦΙΞΕΙΣ ,ΤΑ ΜΠΛΟΚ ΚΑΙ Η ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ ΔΕΝ ΣΕ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΑΞΙΟ ΤΕΚΝΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ , ΚΡΑΤΑ ΤΟΝ ΠΛΑΝΕΜΕΝΟ ΠΑΠΑ ΑΛΜΠΑΝ ΓΙΑ ΠΡΟΤΥΠΟ ΣΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτον, ο Γέροντας Χρυσόστομος δεν ήταν ρατσιστής (γνώριζε δηλαδή ότι το να είσαι π.χ. Έλληνας ή Αλβανός, δεν έχει καμία σημασία απέναντι στον Θεό) και σεβόταν την αντίθετη άποψη χωρίς να υβρίζει.
      Δεύτερον, το να αποκαλείς "παπα-Αλμπάν" έναν Ιερέα εκτός από ρατσιστή σε κάνει και υβριστή της Ιερωσύνης, οπότε με ιεροκατήγορους δεν επιθυμώ να έχω σχέσεις.
      Τρίτον, μετά την 5η Σεπτεμβρίου που θα αποδοθεί ο Προσωπικός Αριθμός αυτόματα σε όλους γράψε μου στο σχόλιο ότι εσύ κατάφερες και δεν τον πήρες και άρα είσαι "γνήσιος Έλλην και Ομολογητής".
      Λυπάμαι

      Διαγραφή