Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΠΤΙΣΤΩΝ

Ο ΑΝΑΒΑΠΤΙΣΜΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΔΕΝ ΜΑΡΤΥΡΕΙΤΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΩΣ, 

ΟΥΤΕ ΕΞΑΛΕΙΦΕΙ ΤΑ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ!

 

"Αυτός που βαπτίζεται για δεύτερη φορά, 
ξανασταυρώνει τον Χριστό" (Ι. Χρυσόστομος)
"Το δεύτερο βάπτισμα διώχνει την Χάρη από το πρώτο
(Επίσκοπος Σηάτλ Νεκτάριος Κόντσεβιτς)

Με απέραντη θλίψη και φρίκη έχουμε διαπιστώσει ότι τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί μεγάλη αύξηση των περιπτώσεων όπου απλοί ορθόδοξοι πιστοί προερχόμενοι, είτε εκ της νεοημερολογιτικής Εκκλησίας της Ελλάδος κυρίως, είτε εξ άλλων επισήμων Τοπικών Εκκλησιών, έχουν βαπτιστεί ξανά από φερόμενους ως "Γνησίους Ορθοδόξους" κληρικούς.
Οι τελευταίοι, προς επίρρωση του Αναβαπτισμού, επικαλούνται ως επιχείρημα την, δήθεν καινοφανή, παραχάραξη του ορθού τύπου του Βαπτίσματος.
Η Αληθινή Ορθοδοξία όμως διαχρονικά πιστεύει και ομολογεί "ἒν (δηλαδή ένα) βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἀμαρτιῶν" και απορρίπτει τον Αναβαπτισμό, επί ποινή καθαιρέσεως! Όλοι λοιπόν όσοι αναβαπτίζουν είναι καθαιρετέοι και οφείλουμε να διακόπτουμε την κοινωνία μαζί τους (με αυτούς προσωπικά, όχι με ολόκληρη την Εκκλησία). 
Διότι διδάσκουν οι Άγιοι Απόστολοι:
"Ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, τὸν κατὰ ἀλήθειαν ἔχοντα βάπτισμα ἐὰν ἄνωθεν βαπτίσῃ ἢ τὸν μεμολυσμένον παρὰ τῶν ἀσεβῶν ἐὰν μὴ βαπτίσῃ, καθαιρείσθω, ὡς γελῶν τὸν σταυρὸν καὶ τὸν τοῦ Κυρίου θάνατον, καὶ μὴ διακρίνων ἱερέας ψευδοϊερέων" (ΜΖ΄ Αποστολικός Κανόνας).
Το ποιο είναι το "κατά αλήθειαν βάπτισμα", το αναφέρει ρητά ο ιερός ερμηνευτής Βαλσαμών: "Κατὰ ἀλήθειαν βαπτίζεταί τιςὅταν κατὰ τὴν τοῦ Κυρίου φωνὴν ἅπαξ βαπτισθῇ εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Πατρὸς καὶ τοῦ Υἱοῦ καὶ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Εἴ τις γοῦν ἐπίσκοπος, ἢ πρεσβύτερος, τὸν οὕτω βαπτισθέντα ὡς ἐξ ὑπαρχῆς ἀμερίμνως ἀναβαπτίσῃ, καθαιρεθήσεται" (P.G. 137, 132).
Θα ρωτήσει  όμως κάποιος: Τί γίνεται στην περίπτωση που ναι μεν υπάρχει η επίκληση της Αγίας Τριάδος αλλά είτε δεν υπάρχει αρκετό νερό για να γίνουν πλήρεις καταδύσεις, είτε οι καταδύσεις καταργούνται εντελώς και γίνεται μόνο επίχυση (με το χέρι ή με κανάτα) ή ακόμη και ράντισμα; 
Αρχικά πρέπει να ειπωθεί πως αυτό το ζήτημα δεν είναι κάτι το καινούριο, όπως διαδίδουν ψευδώς οι Υδρολάτρες Αναβαπτιστές, αλλά υφίσταται δυστυχώς εδώ και αιώνες. Ήδη πολλοί κληρικοί, κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας,  δεν πρόσεχαν να γίνεται σωστά ο τύπος του Μυστηρίου αναγκάζοντας τους Πατέρες να τους επιπλήττουν. Ο Άγιος Νικόδημος έγραφε χαρακτηριστικά: «πρέπει καὶ ἡμεῖς οἱ ὀρθόδοξοι νὰ προσέχωμεν καλῶς εἰς τὸ ἰδικόν μας (σ. Βάπτισμα), νὰ μὴ γίνεται μέσα εἰς λεκάνας καὶ σκαφίδια, μέσα εἰς τὰ ὁποῖα, μόλις ὀλίγον τι μέρος τῶν ποδών τῶν βαπτιζομένων παιδίων βουτᾶται» (Πηδάλιον, Υποσημείωση στον Ν΄ Κανόνα των Αγίων Αποστόλων). Ομοίως και ο Άγιος Κοσμάς δίδασκε: «Ἅγιοι ἱερεῖς, πρέπει νὰ ἔχετε κολυμβήθρας μεγάλας εἰς τὰς ἐκκλησίας, ἕως ὁποὺ νὰ χώνεται ὅλον τὸ παιδίον μέσα, νὰ κολυμβᾶ ὁποὺ νὰ μὴν μείνη ἴσα μὲ τοῦ ψύλλου τὸ μάτι ἄβρεχο, διατὶ καὶ ἐκεῖ προχωρεῖ ὁ διάβολος καὶ διὰ τοῦτο τὰ παιδιά σας σεληνιάζονται, δαιμονίζονται, ἔχουν φόβον, γίνονται κακορρίζικα, διατὶ δὲν εἶνε καλὰ βαπτισμένα» (Διδαχή Ζ΄). Την ίδια περίοδο ο Πατριάρχης Καλλίνικος ο Ε΄ σε επιστολή του προς τον Σέρβο Μητροπολίτη Ουζίτζης  επισημαίνει τα σφάλματα των ιερέων της περιοχής στο Μυστήριο του Βαπτίσματος, οι οποίοι δεν μεταχειρίζονται κολυμβήθρες «ἀλλ’ ἐν πίνακι μόνον βάλλοντες ὕδωρ ἀναγινώσκουσιν ἐπ’ αὐτῷ τὰς εὐχὰς καὶ, κρατοῦντος τοῦ ἀναδόχου τὸ βρέφος, ἐπιχέουσιν ἐπ’ αὐτὸ τὸ ὕδωρ, καὶ φωνοῦντες το ”βαπτίζεται ὁ δοῦλος τοῦ Θεοῦ” κλπ. τὸ ὁποῖον ἐπίχυσις λατινική εἶναι μᾶλλον, ἢ βάπτισμα»  και συστήνει να «ἐπιτελῆται ἀπαραλλάκτως κατὰ τὴν ἐν τῷ Εὐχολογίῳ τῷ αὐτῷ κανονικὴν διατύπωσιν, βαπτιζομένων τῶν βρεφῶν μέσα εἰς ἱερὰν κολυμβήθραν» (Καλλινίκου Δελικάνη, Πατριαρχικών Εγγράφων, τόμος γ΄, Κωνσταντινούπολη 1905, σ. 711). Όμως παρά τις παραπάνω ορθές συστάσεις πουθενά δεν αναφέρεται για αυτές τις περιπτώσεις επανάληψη του Μυστηρίου, δηλαδή Αναβαπτισμός, ο οποίος, όπως ειπώθηκε, είναι ενάντια στην Πίστη της Ορθοδόξου Εκκλησίας και τιμωρείται αυστηρότατα.
Ακόμη και η Συνοδική Εγκύκλιος του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Αγαθαγγέλου (την οποία συνυπογράφει και ο τότε Πατριάρχης Ιεροσολύμων) το 1829, στην οποία κατακρίνεται ο συνηθισμένος για πολλούς έως και σήμερα τύπος του Βαπτίσματος (κατάδυση μέχρι τη μέση του σώματος και επίχυση με το χέρι του κληρικού στο άνω μέρος του σώματος του βαπτιζομένου) δεν προβλέπει επανάληψη του Μυστηρίου (Αναβαπτισμός), αλλά τιμωρία του παραβάτη κληρικού (βλ. Mansi 40, 140-144). Άλλωστε ο εσφαλμένος αυτός τύπος μαρτυρείται από τον ΙΣΤ΄ αιώνα τουλάχιστον (βλ. Ευχολόγιον Goar, υποσ. 24 στην Ακολουθία του Βαπτίσματος) και αν ζητήσει κανείς την απόλυτη ακρίβεια τότε ίσως η μεγάλη πλειοψηφία των Ορθοδόξων είναι "αβάπτιστοι" (κατά την λογική των Υδρολατρών Αναβαπτιστών) ήδη από αιώνων!

Μαρτυρίες Βαπτίσματος στην Ορθόδοξη Εκκλησία χωρίς τον απολύτως ορθό τύπο, από τον ΙΣΤ΄ και τον ΙΘ΄αιώνα!

Παρά λοιπόν τις αυστηρές συστάσεις, το Βάπτισμα, δεν επαναλαμβάνεται, έστω και αν δεν υπάρχει αρκετό νερό, διότι αυτό είναι βλασφημία στην παντοδυναμία του Θεού. Διότι πως, από τη μία, ομολογείται πως η Θεία Χάρη τα ασθενή θεραπεύει και τα ελλείποντα αναπληρώνει (βλ. Ευχολόγιον) όταν, από την άλλη, θα σκεφτεί κανείς ότι αδυνατεί να αναπληρώσει την έλλειψη της ποσότητας νερού που υπολείπεται; 
Περιττό δε να πούμε ότι ελλοχεύει και ο κίνδυνος να πέσουμε, εκτός από την υδρολατρεία βεβαίως, και σε σχολαστικισμό, αν θεωρήσουμε ότι το Βάπτισμα δεν υφίσταται αν έμεινε ένα σημείο του σώματος έξω από το νερό...
Ακόμη λοιπόν και σε τέτοιες περιπτώσεις μόνο επιχύσεως ή ραντίσματος,  όταν βεβαίως το Μυστήριο επιτελείται εξ ονόματος της Εκκλησίας και εντός των κόλπων Αυτής, έστω και από ακρίτους ("ανεξελέγκτους", όπως τους αποκαλούν οι Πατέρες), δηλαδή μη καταδικασμένους/αναθεματισμένους κληρικούς, παρά το γεγονός ότι απειλούνται αυστηρά με επιτίμιο οι παραβάτες κληρικοί ως καταφρονητές των Κανόνων και της Παραδόσεως, δεν μαρτυρείται επανάληψη του Μυστηρίου
Επιπτώσεις δηλαδή, στην περίπτωση Βαπτίσματος με επίχυση ή ράντισμα, δεν υπάρχουν ως προς το κύρος του Μυστηρίου, αλλά ως προς τον κληρικό που το τελεί. Αυτός καθαιρείται, αλλά το Μυστήριο αναγνωρίζεται, πόσο μάλλον όταν ο τοιουτοτρόπως βαπτισθείς έχει επισυναφθεί στην Εκκλησία και μετέχει επί σειρά ετών στα Μυστήριά της! Μια απόδειξη του ότι δεν είναι η έλλειψη των τριών πλήρων καταδύσεων ικανή να ακυρώσει το Βάπτισμα της Εκκλησίας είναι ο ΜΖ΄ Κανόνας της Λαοδικείας ("Ὅτι δεῖ τοὺς ἐν νόσῳ παραλαμβάνοντας τὸ φώτισμα, καὶ εἶτα ἀναστάντας ἐκμανθάνειν τὴν πίστιν καὶ γινώσκειν, ὅτι θείας δωρεᾶς κατηξιώθησαν"), ο οποίος αναφερόμενος στο Βάπτισμα των κλινικών (με επίχυση ή ράντισμα), γράφει πως αν επιζήσει ο ασθενής απλά πρέπει να μάθει καλά τα της Πίστεως και όχι ότι πρέπει να ξαναβαπτισθεί! Αν ήταν απαραίτητο για το κύρος του Μυστηρίου οι τρεις πλήρεις καταδύσεις ο Κανόνας αυτός θα έλεγε ρητώς ότι πρέπει να γίνουν οι τρεις καταδύσεις, που δεν έγιναν. Αντιθέτως ξεκάθαρα ο ιερός ερμηνευτής Βαλσαμών γράφει πως ο βαπτισθείς τοιουτοτρόπως "ἐκ δευτέρου οὐ βαπτισθήσεται".
***
Το φρικτότερο όμως και λίαν θλιβερότερο αποτέλεσμα της τακτικής των "Γνησίων" Αναβαπτιστών είναι πως προβαίνοντας στο έγκλημα του Αναβαπτισμού, θεωρούν ότι δι' αυτού οι αναβαπτισθέντες άρρενες καθίστανται τάχα άξιοι προς Ιερωσύνη! Και έπειτα προβαίνουν σε χειροτονία αυτών, προσθέτοντας στο πρώτο έγκλημα του Αναβαπτισμού, ένα ακόμη χειρότερο, αυτό της ανάξιας Ιερωσύνης, η οποία έχει φοβερές επιπτώσεις σε ολόκληρη την Εκκλησία μας και ελκύει την οργή του Θεού. 
Διότι (και με πρόφαση την έλλειψη Ιερέων) έχουν εφεύρει αυτήν την δαιμονική τακτική, αδιαφορώντας για την αντίφαση να θεωρούν μεν τους υπό Παλαιοημερολογιτών βαπτισθέντες, οι οποίοι όμως έχουν πέσει σε αμαρτήματα κωλυτικά της Ιερωσύνης ως αναξίους αυτής (και πολύ σωστά!), αντιθέτως όμως να θεωρούν τους υπό Νεοημερολογιτών (και των άλλων Εκκλησιών, π.χ. Σλαβικών) βαπτισθέντες, που και αυτοί έχουν πέσει σε αμαρτήματα κωλυτικά της Ιερωσύνης, ως αξίους αυτής τάχα, διά του Αναβαπτισμού!
***
Συμπερασματικώς, πρέπει να απορρίπτουμε ως αιρετικούς όσους επιμένουν να διδάσκουν με πεισμονή και να επιβάλλουν τον Αναβαπτισμό, επειδή δημιουργούν με την πρακτική τους πολλά σκάνδαλα στην Εκκλησία, είτε εμποδίζοντας τις ψυχές να προσέλθουν σε αυτήν, είτε γεμίζοντας τα θυσιαστήρια με αναξίους κληρικούς.
Όμως οι απλοϊκοί πιστοί οι οποίοι παρασυρόμενοι προέβησαν στο φρικτό έγκλημα του Αναβαπτισμού, ας μη αποθαρρύνονται.  Διότι ο Κύριος είναι φιλεύσπλαχνος και θα συγχωρήσει την αμαρτία τους, εάν μετανοήσουν και απομακρυνθούν πάραυτα από τέτοιους κακόδοξους πνευματικούς και αρχιερείς για να μη συναπωλεσθούν μαζί τους, εφόσον βεβαίως και οι τελευταίοι δεν μετανοήσουν, το οποίο είναι ευχής έργον.

Νικόλαος Μάννης

27 σχόλια:

  1. Νά αγιάσει τό χέρι σου Δάσκαλε!!! " πουθενά δεν αναφέρεται για αυτές τις περιπτώσεις επανάληψη του Μυστηρίου, δηλαδή Αναβαπτισμός, ο οποίος, όπως ειπώθηκε, είναι ενάντια στην Πίστη της Ορθοδόξου Εκκλησίας και τιμωρείται αυστηρότατα "

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Να σημειώσουμε εδώ ότι όταν γίνεται Αεροβαπτισμα και τελικά το βρέφος επιζήσει γίνεται κανονικά το μυστήριο του βαπτισματος δια ύδατος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό είναι νεότερη και δυστυχώς εσφαλμένη πρακτική, βασιζόμενη στις απόψεις του αειμνήστου Τρεμπέλα, ο οποίος όμως στο συγκεκριμένο ζήτημα σφάλλει. Έχει μάλιστα αποφανθεί συνοδικώς η Εκκλησία της Ελλάδος το 1939 υπέρ της εγκυρότητας του Αεροβαπτίσματος (χωρίς επανάληψη στο ύδωρ), ενώ τις εν λόγω θέσεις του Τρεμπέλα έχει αναιρέσει πειστικότατα ο - καταγόμενος από ιερατική οικογένεια και απόφοιτος της Θεολογικής Σχολής Χάλκης - μακαριστός Νευροκοπίου Γεώργιος (+1958), εκ της γραφίδας του οποίου μεταφέρω ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα: "Το να υποστηρίζεται ότι το τοιούτον βάπτισμα (αεροβάπτισμα) καθιστά τον βαπτισθέντα μέλος της Εκκλησίας υπό τον όρον ν' αποθάνη αμέσως, ίνα ταφή διά των ευχών της, ως γνήσιον μέλος αυτής, και αίρει απ' αυτού την ιδιότητα του μέλος μόλις επιζήση και δεν βαπτισθή εκ νέου, είναι τελεία αντίφασις, με συνεπείας μη δυναμένας να σταθώσιν εις τους πόδας τους"!
      Σημειωτέον δε ότι έχουμε πάμπολλες μαρτυρίες θαυμάτων μετά το Αεροβάπτισμα, πράγμα που αποδεικνύει την δύναμη αλλά και το κύρος αυτού.
      Ευχαριστώ για το σχόλιό σας με αφορμή το οποίο ακόμη ένα βέλος προστέθηκε στην κατά των Υδρολατρών Αναβαπτιστών φαρέτρα των Ορθοδόξων!

      Διαγραφή
    2. Λάθος κάνετε στην περίπτωση του αεροβαπτισμού όταν το βρέφος επιζήσει τότε δεν γίνετε αναβαπτισμός, τελείτε η ακολουθία του μυστηρίου του βαπτίσματος πλην των καταδύσεως. Σε αυτή την περίπτωση αν το παιδί είναι αγόρι έχει κώλυμα ιεροσύνης .

      Διαγραφή
    3. Συμφωνούμε. Η μόνη μου ένσταση είναι στην τελευταία σας πρόταση. Από που αποδεικνύεται ότι το Αεροβάπτισμα αποτελεί κώλυμα Ιερωσύνης;

      Διαγραφή
  3. Χριστός ανέστη Νικόλαε και χρόνια πολλά!!
    Υπέροχο κείμενο!!
    Μόλις μπορέσεις γράψε και για τις διπλές χειροτονίες!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το covid-19 απέδειξε περίτρανα ότι οι γοχικοί συνοδικοί "ζηλωτισμοί" (πάσης φύσεως) ήταν αέρας κοπανιστός. Θα πρέπει λοιπόν στο εξής οι ,κρίμασι οίδε ο Κύριος, γοχικοί κληρικοί των ημερών να δείχνουν επιείκεια...και να δέχονται τους Νγτες ΜΟΝΟ με μετάνοια και τίποτε άλλο.

    Γεννάται όμως το εξής ερώτημα : Γιατί ένας Νγτης να πάει στους ΓΟΧ; Μήπως επειδή οι Γοχικές μάσκες είναι καλύτερες από της Νγτικες ;

    Σε κάθε περίπτωση θα ήταν καλό να ζητηθεί συνοδικώς έστω μια ΣΥΓΝΩΜΗ για τα παλαιά και νέα αίσχη στο χώρο του ΠΗ που έχουν σκανδαλίσει τους πιστούς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χιουμοριστικός και λίαν εύστοχος ο σχολιασμός σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δαμιανός μοναχός7 Μαΐου 2022 στις 12:49 π.μ.

    Άκρως ενδιαφέρον ζήτημα το οποίο συνετέλεσε στο να διαβληθεί σχεδόν ανεπανόρθωτα ο αγώνας των παλαιοημ/τών στα όμματα των αντιδίκων νεοημ/τών. Έτσι αρκετοί γνωρίζοντες την ολέθρια αίρεση του οικουμενισμού και σκεπτόμενοι να προσέλθουν στην Ορθόδοξη Εκκλησία, προσέκρουσαν στην πρακτική του αναβαπτισμού και παρέμειναν στην αίρεση. Να σημειώσουμε επίσης ότι η μή αναίρεση-απόσυρση των εγκυκλίων που υποστηρίζουν σαφέστατα την ακυρότητα των νεοημ/κών μυστηρίων (ακόμη και στο κοινό ανακοινωθέν του 2014), υπό της Συνόδου, στην πραγματικότητα στηρίζει αυτή την πρακτική του αναβαπτισμού.
    Ευτυχώς κάποιοι από το ιερατείο κατενόησαν τη σοβαρότητα και τον κίνδυνο που ενέχει το ζήτημα αλλά για να εξαλειφθεί όμως πλήρως ο αναβαπτισμός είναι ανάγκη να αναιρεθούν αι ανωτέρω εγκύκλιοι.

    Υγ. Το θέμα του ραντίσματος και του "βαπτίσματος" σε λεκάνη με ελάχιστο νερό, το διαπραγματεύεται ο αείμνηστος π. Γεώργιος Μεταλληνός στο "Ομολογώ έν βάπτισμα" και νομίζω σωστά αναφέρει ότι εδώ γίνεται σαφής καταφρόνηση του μυστηρίου, οπότε πρέπει να επαναληφθεί σωστά. Πάντως αυτό είναι ζήτημα της Συνόδου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είχα συζητήσει με τον αείμνηστο παπα-Γιώργη για αυτό και μου είχε πει ρητώς και κατηγορηματικώς πως το θέμα του ραντίσματος ή του ελάχιστου νερού αφορά στους Λατίνους (και άλλους καταδικασμένους αιρετικούς), συνηγορώντας βεβαίως προς την εισδοχή τους διά Βαπτίσματος, και όχι στους τοιουτοτρόπως βαπτιζομένους Ορθοδόξους, για τους οποίους δεν πρέπει επ' ουδενί να επαναλαμβάνεται!

      Διαγραφή
  7. Χριστός Ανέστη αδελφοί εν Χριστώ. Το θέμα που θίγεται είναι πολύ ενδιαφέρον και πραγματικά προκύπτουν πολλά ερωτήματα. Με πνεύμα μαθητείας επιτρέψτε μου να σας ρωτήσω κάποια πράγματα, γιατί και εγώ από το νέο προέρχομαι και όταν προσχώρησα, πριν από μία δεκαετία κοντά, στο παλαιό - ορθόδοξο δόγμα κανείς δεν απαίτησε ν αναβαπτιστω , ούτε εγώ αλλά ούτε και η οικογένεια μου.Συνολικα δηλαδή πέντε άτομα. Αργότερα έμαθα ότι είναι καλό ν αναμυρωθουμε καθώς προερχομασταν από το νέο το οποίο έχει δεχθεί τον οικουμενισμο, δυστυχώς εδώ και έναν αιώνα κοντά και όσο πάνε οι καταστάσεις και γίνονται χειρότερες. Ο Οικουμενισμός έχει χαρακτηριστεί παναιρεση, από πολλούς πνευματικούς πατέρες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αναμυρωθηκαμε λοιπόν και για αυτή μας την πράξη δεν μετανιώσαμε , αντίθετα επιβεβαιωθηκαμε, καθώς το θαύμα που έγινε στη Βασιλική την Πλεξίδα το 2017 στο Σαραντάπορο Ελασσόνας, με την επέμβαση της Παναγίας μας και ότι επακολούθησε σ εκείνη που αναμυρωθηκε η ίδια και οι δικοί της, ήρθε ως επιστέγασμα για την πράξη μας αυτή.
    Στη συνέχεια, από ένα τυχαίο γεγονός που βίωσα κοντά σε μια χαροκαμενη μάνα από τη Ρωσία, που είχε χάσει το παιδί της σε τροχαίο στην ηλικία των οκτώ χρόνων, ενώ δεν είχε προλάβει να το βαφτίσει κανονικά στην κολυμπήθρα, ( το παιδί είχε αεροβαφτιστει μωρό) και επειδή δεν διαβάζονται τ όνομα όσων δεν έχουν βαφτιστεί με νερό, όπως ο Κύριος στον Ιορδάνη, έκανε η ίδια διάφορα κεράσματα και μας παρακαλούσε να προσευχόμαστε για την ψυχή του.
    Από την άλλη, θυμάμαι μια ομιλία του αμνηστου πατέρα Κυπριανού που μιλούσε για τις συνέπειες του "βαφτισματος" όταν γίνεται χωρίς ορθόδοξη πίστη και κατήχηση από τα συμβαλλόμενα μέρη. Όπως η Θεία Κοινωνία είναι φωτιά για εκείνους που τη λαμβάνουν ανάξια, έτσι νομίζω ότι συμβαίνει και με όλα τα Μυστήρια του Θεού.
    Εμένα τα παιδιά μου πραγματικά δεν βαφτίστηκαν ορθά και αυτό φαίνεται από τα σχετικά βίντεο. Ναι υπάρχουν προβλήματα σ αυτά από το κίνημα της New Age εποχής Τι κάνουμε; Ο Πατρο Κοσμάς ήταν ξεκάθαρος ως προς τις συνέπειες...
    Συγχωρέστε με

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς ανέστη ο Κύριος!
      Σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
      α) Το θέμα της Αναμύρωσης είναι διαφορετικό από εκείνο του Αναβαπτισμού, εφόσον η Αναμύρωση μπορεί να γίνει παραπάνω από μία φορές, αν βεβαίως υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι (π.χ. άρνηση του Χριστού, ενσυνείδητη αποδοχή αιρέσεως κλπ.).
      β) Σχετικά με το θαύμα που συνέβη στην κα Πλεξίδα, δεν είναι καθόλου επιβεβαιωτικό της Αναμυρώσεως, διότι αυτό θα σήμαινε ότι κάθε θαύμα που γίνεται σε κάποιον επιβεβαιώνει και τα όσα έχει αυτός δεχθεί ή πράξει, όπερ άτοπο! Για να γίνω καλύτερα κατανοητός ας θυμηθούμε ότι θαύματα συμβαίνουν ακόμη και σε αιρετικούς ή αλλοθρήσκους...
      γ) Περί Αεροβαπτίσματος τοποθετήθηκα παραπάνω και αν βρείτε την χαροκαμένη αυτήν γυναίκα παρακαλώ να την παρηγορήσετε καταλλήλως.
      δ) Σχετικά με τις συνέπειες, που αναφέρει και ο Άγιος Κοσμάς, πρέπει να πούμε πως αυτές δεν είναι απαραίτητο ότι θα συμβούν οπωσδήποτε σε κάθε παιδί που δεν είχε τον απολύτως ορθό τύπο (γνωρίζω παιδιά που βαπτίστηκαν με τρεις πλήρεις καταδύσεις και έχουν φοβερά θέματα, και παιδιά που κυριολεκτικά ραντίστηκαν και έχουν μεγάλες αρετές - όπως και το αντίθετο φυσικά). Επομένως ας αναλάβουμε την ευθύνη του ο καθένας και με ταπείνωση ας ζητήσουμε από τον Χριστό μας την θεραπεία.
      Σας ευχαριστώ θερμώς και πάλι για την σημαντική κατάθεση των σκέψεών σας.

      Διαγραφή

    2. Σχετικά με τον αδελφό που έθιξε το θέμα της αναμύρωσης.

      Αδελφέ από την στιγμή που έκανες αυτή την ενέργεια με αγαθή συνείδηση δεν υπάρχει θέμα. Καλώς έγινε.

      Όμως, στην περίπτωση που δεν υπάρχει το θέμα της άρνησης του Χριστού και η ενσυνείδητη αποδοχή αιρέσεως, ξέρετε τί σημαίνει αναμύρωση ; Σημαίνει λοιπόν ότι οι ΓΟΧ αναγνωρίζουν μεν τον τύπο του μυστηρίου αλλά τον θεωρούν χωρίς περιεχόμενο...

      Και τώρα το κερασάκι στην τούρτα :
      Αφου οι ΓΟΧ με συνοδική απόφαση "δεν διαβεβαιώνουν" (στην ουσία δεν θέλουν να πάρουν ξεκάθαρη θέση) για τα μυστήρια των Νγτων, τότε γιατί ορισμένοι εξ'αυτών κάνουν αντίθετα από αυτά που αποφάσισε η Σύνοδός τους και εκτελούν αναβαπτίσεις και αναμυρώσεις ;

      Κι αφού οι ίδιοι οι Δεσποτάδες δεν κάνουν υπακοή στις συνοδικές τους αποφάσεις, τότε πώς απαιτούν τυφλή υπακοή από τους λαϊκούς και μάλιστα σε συνοδικά εκπεφρασμένες κακοδοξίες ;

      Προσωπικά αν θέλετε την γνώμη μου, οι ΓΟΧ έχουν χάσει πλέον κάθε ηθικό πλεονέκτημα να απαιτούν τέτοια πράγματα.

      Διαγραφή
    3. Χριστός Ανέστη !
      Θα ήθελα να εκφράσω μία απορία σχετικά με την περίπτωση της κυρίας Βασιλικής Πλεξίδα. Πως είναι δυνατόν να αναμυρώθηκε αυτή την οποία είχε στην αγκαλιά της για ώρες το "Μύρον πολύτιμον " (ωδή ά ακαθίστου);
      Ιωάννης Κωφίδης

      Διαγραφή
  8. Σας ευχαριστώ πολύ για την απάντηση σας και εύχομαι να συγκληθει το συντομότερο δυνατόν μία Ορθόδοξη Σύνοδος που θ ασχοληθεί με Πνεύμα Θεού πάνω σ αυτά τα τόσο λεπτά ζητήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δαμιανός μοναχός8 Μαΐου 2022 στις 12:19 π.μ.

    Αυτή τη λεπτομέρεια (ότι αφορά τους Λατίνους) δεν την θυμάμαι να την αναφέρει ο παπα-Γιώργης. Ίσως να είναι έτσι. Αλλά ούτως ή άλλως οι εκ Λατίνων προσερχόμενοι στην ορθόδοξη Εκκλησία βαπτίζονται ώς παμπάλαιοι αιρετικοί αποκεκομμένοι της Μίας Αληθινής Εκκλησίας. Ουδείς λόγος περί αυτών. Περί δε των νεοημ/τών ο γέροντας Χρυσόστομος Σπετσών ήταν ξεκάθαρος ότι η μέν επίχυσις (όταν το βαπτιζόμενο νήπιο μένει με το κεφάλι έξω από το νερό και περιλούεται από τον ιερέα) δεν επαναλαμβάνεται επ' ουδενί λόγω, το δε ράντισμα ή το ελάχιστο νερό, συνιστούσε, τουλάχιστον σε όσους προβληματίζονταν με το θέμα, να βαπτίζονται εξ αρχής.
    Είμαι της γνώμης, όπως ανέφερα και στο προηγούμενο σχόλιο, ότι είναι ζήτημα Συνόδου να αποφανθεί, μάλιστα μεγάλης όπως ακριβώς η Β' Οικουμενική Σύνοδος αποφάνθηκε περί της εισδοχής των τότε αιρετικών μέ ή χωρίς βάπτισμα ανάλογα με την κάθε περίπτωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η εισδοχή των Λατίνων δεν γίνεται μόνο διά Βαπτίσματος, αλλά και διά Μύρου, εφόσον στην Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχει ενιαία τάξη (κάποιες Εκκλησίες και Αρχιερείς, ακολουθούν τις αποφάσεις των Πανορθοδόξων Συνόδων του 1484 και 1667, κάποιες άλλες Εκκλησίες και Αρχιερείς, ακολουθούν την απόφαση της Συνόδου των Τριών Προκαθημένων του 1756).
      Για τις απόψεις του Γέροντος Χρυσοστόμου επιβεβαιώνω το πρώτο, αλλά ουδέποτε τον έχω ακούσει να συνιστά το δεύτερο.
      Σαφώς όμως όλα αυτά (όπως και τα υπόλοιπα εκκλησιολογικά) είναι ζήτημα αρμόδιας Μεγάλης Γενικής Συνόδου.

      Διαγραφή
    2. Χριστός ανέστη! Από προσωπική εμπειρία με τον μακαριστό Γέροντα Χρυσόστομο Σπετσών: Όταν του είπα ότι κάποιος αδελφός με το Νέο βαπτίστηκε ξανά με το παλιό, μου είπε "Τουλάχιστον μετάνοιωσε που τό έκανε;". Σε άλλη φάση είχε πει ότι αν κάποιος έχει τόσο λάθος τον τύπο θα μπορούσε να βουτηχθεί στο νερό κατα την διάρκεια της βαπτίσεως κάποιου άλλου, και όχι να επαναληφθεί όλο το μυστήριο ως μηδέποτε γενόμενο, ως αχαρίτωτο.
      Βέβαια, πατέρες και αδελφοί, όλα αυτά που γράφουμε είναι για να συζητήσουμε αυτό το κορυφαίο ζήτημα, που δημιουργεί προβλήματα και έριδες στην Εκκλησία, με σκοπό να πλησιάσουμε την ενδεδειγμένη αντιμετώπιση αυτού, να αποφύγουμε παρακινδυνευμένες ή και βλάσφημες ενέργειες, και να συμβάλλουμε στην επιχειρηματολογία περί του θέματος, ώστε εάν τυχόν (ποιός γνωρίζει;) ευδοκήσει ο Θεός να συνέλθει Οικουμενική Σύνοδος, να αξιοποιηθούν τα επιχειρήματα αυτά και να αποφασισθεί εν Αγίω Πνεύματι η ενδεδειγμένη στάση για κάθε περίπτωση.
      Ως εκ τούτου, ας μη ταράσσεται κανείς και ας ευχόμαστε για όλους μας.

      Διαγραφή

    3. Προς ανώνυμο 12:42

      Το κορυφαίο ζήτημα, που δημιουργεί προβλήματα και έριδες στην Εκκλησία, δεν έχει δημιουργηθεί από μόνο του....

      Έχει δημιουργηθεί από το γεγονός ότι ο κάθε γοχ επίσκοπος (και όχι μόνο) προκειμένου να έχει παρατρεχάμενους στην αυλή του, χειροτονεί ακρίτως και αδιακρίτως όποιον βρει μπροστά του ! Μετά καβαλάνε οι ταλαίπωροι το καλάμι και άντε να κατέβουν...αν δε είναι και Ιερομόναχοι...το καλάμι είναι γιγαντιαίων διαστάσεων γιατί ήδη θεωρούν εαυτούς υποψήφιους προς επισκοποίηση ! Αν δε κρατήσουν και την πατερίτσα...εκεί τελείωσε η υπόθεση ! Μετά...L'Eglise, c'est Moi !


      Διαγραφή
  10. Αδελφοί Χριστός Ανέστη.
    Πριν 12 χρόνια όταν είχα επισκεφθεί κάθισμα μονής στο Άγιο όρος σε μια συζήτηση που είχα με τον υποτακτικό μοναχό του γέροντος του καθίσματος μου είχε εκφράσει τη δυσαρέσκεια και τη στεναχώρια του διότι σε μια άλλη αγιορείτικη μονή ζηλωτών που ήθελε να βάλει τη μετάνοια του δεν τον δέχτηκε ο ηγούμενος επειδή δεν ήθελε να ξαναβαπτιστή.
    Δεν θυμάμαι αν ο υποτακτικός μοναχός ήταν βαπτισμένος χριστιανός Ορθόδοξος με το πατριό η με το νέο αλλά σίγουρα δεν προερχόταν από αιρετικούς η αλλόθρησκους.
    Κρατώ την ανωνυμία την δικιά μου και αυτή των ιερών μονών προς αποφυγή σκανδαλισμού.
    Πιστεύω ότι οι περισσότεροι καταλαβαίνετε σε πια ιερά μονή του Αγίου όρους αναφέρομαι την οποία έχω σε μεγάλη υπόληψη όπως και τον ηγούμενό της τον οποίο έχω γνωρίσει προσωπικά.
    Αν γνωρίζει κάποιος καλύτερα κάτι για το θέμα των αναβαπτισμών στη συγκεκριμένη μονή θα ήθελα με πολύ ενδιαφέρων να δω μια απάντηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς ανέστη! Ότι η εν λόγω Μονή (σε όλους γνωστή), είναι άντρο των Αναβαπτιστών είναι κοινό μυστικό και είναι η αιτία που ένας πάρα πολύ μεγάλος αριθμός Ορθοδόξων (μεταξύ των οποίων και ο γράφων) δεν την υποστηρίζει πλέον.

      Διαγραφή

  11. Η πρακτική που πρέπει να ακολουθήσουν οι Αληθινοί Ορθόδοξοι αν είναι όντως Αληθινοί....:

    https://www.romfea.gr/epikairotita-xronika/49974-to-oikoumeniko-patriarxeio-anagnorise-tin-sxismatiki-ekklisia-ton-skopion

    Είδατε τίποτε για αναβαπτισμούς, αναμυρώσεις και αναχειροτονίες ;

    Υγ: Και εδώ στο ellada κάθε γνήσιος "επίσκοπος" ασχολείται με την θλιβερή παραταξούλα του....και αφήνει τον Βαρθολομαίο και τα έκγονά του να αλωνίζουν χωρίς αντίπαλο !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μα αν είχαν κρατήσει την τακτική του πρ. Φλωρίνης να τους δέχονται όλους χωρίς τίποτα και χωρίς την αρλούμπα περί ακύρων Μυστηρίων (παραθέτοντας οι αμόρφωτοι, Κανόνες επί Κανόνων που αφορούν άλλες περιπτώσεις) σήμερα οι ΓΟΧ θα ήταν πλειοψηφία. Δεν θεωρώ καθόλου τυχαίο πως οι φανατικότεροι κήρυκες των "ακύρων" προήλθαν από τον χώρο του νέου ημερολογίου και μάλλον οι περισσότεροι από αυτούς ήταν σε εντεταλμένη υπηρεσία.

      Διαγραφή
    2. Αλλά ακόμη πιο γελοίοι είναι εκείνοι που ενώ μιλούν θεωρητικά για άκυρα Μυστήρια και αναμυρώνουν, έχουν έμμεσες σχέσεις όχι απλά με Νεοημερολογίτες, αλλά με τον ίδιο τον Φραγκίσκο και τον Βαρθολομαίο!

      Διαγραφή
  12. Χριστός Ανέστη Αδέρφια Συγχαρητήρια στον λίαν αγαπητό και συνψαλτη κατά καιρούς στην Παναγία την Πορταιτισα Νικόλαο !!!!! Όντως πολύ σοβαρό το θέμα του Αναβαπτισμου που θιξατε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πλανασθε σβοδρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το "σβοδρα" δεν ξέρω τί είναι, αλλά αν έχετε τις αποδείξεις ου ζητώ για να αποδείξετε ότι ο αναβαπτισμός ορθοδόξων λόγω προβληματικού τύπου μαρτυρείται πατερικώς τότε σας παρακαλώ να τις καταθέσετε.

      Διαγραφή