Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021

"Ψήφω Κλήρου και Λαού": Μεγάλη δημοσκόπηση για τον επόμενο Αρχιεπίσκοπο της Εκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ελλάδος

Πρώτα από όλα, και προς αποφυγή σκανδαλισμού, οφείλουμε να προβούμε σε δύο απαραίτητες διευκρινίσεις: 

1ον. Ο νυν Αρχιεπίσκοπός μας κ. Καλλίνικος Σαραντόπουλος είναι ένας άξιος και αγαπητός Ιεράρχης, ο οποίος απολαμβάνει της αγάπης και του σεβασμού τόσο των συνεπισκόπων του, όσο και του κλήρου και του λαού της Εκκλησίας μας, οι οποίοι σύσσωμοι ευχόμαστε να είναι "ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΕΤΗ ΤΟΥ" (διότι είναι μόλις 75 ετών) και να μη χρειαστεί η Εκκλησία μας να εκλέξει νέο Αρχιεπίσκοπο τόσο νωρίς!

2ον. Η παρούσα δημοσκόπηση χωρίς να έχει κάποιον επίσημο χαρακτήρα ή βαρύτητα, μιας και, ως γνωστόν, οι Αρχιερείς των νεότερων χρόνων - παραβλέποντας τους σχετικούς Ιερούς Κανόνες -  αποφασίζουν μόνοι τους και αδιαφορούν παντελώς για την βούληση Κλήρου και Λαού, αποσκοπεί απλά και μόνο στη φανέρωση της τελευταίας. Και η φανέρωση της βουλήσεως αυτής είναι σημαντική,  κυρίως διότι θα αποκαλύψει το ποιόν του λαού, συμφώνως με το ρηθέν "κατά τον λαό και οι άρχοντες"!

Η δημοσκόπηση εδώ:

https://docs.google.com/forms/d/1AkgYWCzkBzkPv-bsfEWbImibTW1FYHDIWzIgUM4coxs/

Τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σε λίγες ημέρες.

18 σχόλια:

  1. Εξαιρετική ιδέα για δυο βασικούς λόγους:

    Πρώτον: Ο νύν Αρχιεπίσκοπος θα "δει" την εκκλησιολογική κατάρτιση του ποιμνίου του.

    Δεύτερον: Ο πρώτος θα έχει μεγάλο ηθικό πλεονέκτημα στις εκλογές όποτε και αν γίνουν αυτές.

    Τρίτον: Όσοι έρθουν δεύτεροι, τρίτοι κτλ....είναι εγκαιρία να αναθεωρήσουν τις θέσεις τους.

    Ο ελάχιστος αδελφός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια ερώτηση: μπορεί κάποιος να μας πληροφορήσει πότε ήταν ιστορικά η πιο πρόσφατη περίπτωση που η ανάδειξη ενός επίσκοπου έγινε "Ψήφω Κλήρου και Λαού" ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιωακείμ Γ' Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως
      Στους ΓΟΧ ο Αυξέντιος αλλά δεν θυμάμαι (αυτή την στιγμή) αν ήταν με ψήφο η ξεκάθαρα αντικανονική παρέμβαση λαϊκών.

      Την εκλογή των τριών επισκόπων που θα χειροτονούνταν από τους Ρώσους της διασποράς την έκαναν κληρικοί κατά παράβαση των κανόνων όπως αναφέρει ο Χρυσόστομος Νασλιμης κατά άκρα οικονομία μη έχοντες επισκοπους να κάνουν την εκλογή.

      Διαγραφή
    2. Γιάννη, ακόμη και σήμερα ισχύει το "ψήφω κλήρου και λαού" σε μερικές Εκκλησίες, όπως π.χ. στην Εκκλησία της Κύπρου.
      Γιώργο, ο Αυξέντιος δεν εξελέγη "ψήφω κλήρου και λαού", αλλά με σκευωρία του Ακακίου του μικρού και παρά την θέληση των λαϊκών. Λεπτομέρειες θα βρεις στο βιβλίο μου για τον Αρχιεπίσκοπο Λεόντιο που (παραπλανηθείς) τον χειροτόνησε.
      Επίσης, ο Χρυσόστομος Νασλίμης δεν ήταν Άγιος της Εκκλησίας μας για να επικαλείσαι μία γνώμη του (την οποία σημειωτέον αναθεώρησε εν μέρει αργότερα).

      Διαγραφή
  3. Άστοχη ανάρτηση κατά την γνώμη μου.

    1ον Δεν μπορεί να σταθμιστεί η λαϊκή βούληση καθώς το 50% + βρίσκεται στην Αθήνα.

    2ον Το δείγμα θα είναι μικρό καθότι δεν έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ πολλοί εκ των ΓΟΧ.

    3ον. Έχοντας παράδειγμα επισκόπων θα δηλώσω πως δεν θα λάβουν υπόψη τους κανένα δήθεν "μήνυμα" της δημοσκόπησης
    καθότι είναι εντελώς αναξιόπιστο όπως αναξιόπιστη έχει καταστεί από ένα σημείο και έπειτα λόγω βίου και η ψήφος του λαού. Έχει δοθεί απάντηση σε παρόμοιο θέμα από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δημητριάδος Φώτιο σε σχισματική ομάδα που επικαλέστηκε την ψήφο του λαού.

    4ον Μπορεί να ψηφίσει οποιοσδήποτε ακόμα και αν δεν ανήκει στην κανονική εκκλησία των ΓΟΧ και αυτό συνιστά αλλοίωση.

    5ον.Η πνευματική κατάσταση (των λαϊκών) δεν μας επιτρέπει να ψηφίσουμε επισκόπους, ούτε καν να ψηφίσουμε τους εκπροσώπους μας που θα ψήφιζαν τους επισκόπους μας αφού τα κριτήρια μας είναι εμπαθή.

    5ον Ο Μακαριστός Μαγνησίας Χρυσόστομος Νασλιμης ήταν κάθετα αντίθετος με την ψήφο των λαϊκών σε εκλογή επισκόπων και θεωρούσε αυτή ΙΔΙΟΝ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ. Δικαιωθηκε και εκ του αποτελέσματος εκλογής Αυξεντίου ως επίσκοπο και μετέπειτα και εκλογής του στον αρχιεπισκοπικό θρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε για την προσωπική σου άποψη. Δικαίωμά σου να μη συμφωνείς. Όμως:
      Για το 1ο, το διαδίκτυο καταργεί τις αποστάσεις, μαζί και τον επαρχιώτικο διαχωρισμό "Αθήνα-επαρχία".
      Για το 2ο. Ελάχιστοι πλέον δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο, και επομένως το δείγμα, αν και δεν θα είναι τεράστιο, οπωσδήποτε δεν θα είναι ούτε μικρό.
      Για το 3ο. Το ότι δεν θα ληφθεί υπόψιν των επισκόπων το μήνυμα της δημοσκοπήσεως (και όχι "δήθεν", όπως λες με φόβο - μη αποκαλύπτοντας όμως την αιτία του φόβου σου αυτού) το γνωρίζουμε και αναφέρθηκε ήδη στην ανάρτηση. Τα περί "λόγω βίου", αν και δεν είναι απολύτως κατανοητά όπως τα εκφράζεις, όζουν κληρικαλισμού.
      Για το 4ο. Αμφιβάλλω αν ασχοληθεί σημαντικός ανθρώπων εκτός της Εκκλησίας μας, με αυτό. Τί έχουν να κερδίσουν;
      Για το 5ο απάντησα παραπάνω.

      Διαγραφή
  4. Αδελφέ δεν είπα πως οι εκλογές είναι στην Αθήνα και δεν θα πάνε οι επαρχιώτες.... Είπα πως η πλειοψηφία των παλαιοημερολογιτών είναι Αθηναίοι ακόμα και στο ίντερνετ.... Αν διακρίνεις φόβο αυτός είναι της έριδας και της διχόνοιας. Το να θεωρείς έστω και μία ψήφο ακόμα και αν αυτή είναι των εκτός εκκλησίας "ασήμαντο αριθμό" απαξιώνει πλήρως την διαδικασία καθώς μπορεί να αλλοιώσει το αποτέλεσμα. Έτσι και στην πραγματικότητα δεν ξέρουμε ποιοι είναι αυτοί που θα ψηφίσουν ποιοι εξαπατώντας λαϊκούς παίρνουν θέση προέδρου σωματείου και ούτε πατάνε εκκλησία, αυτό επειδή το έχουμε ζήσει είναι κακέκτυπο των σοβιέτ. Δηλαδή ο αγώνας γίνεται για τα "δίκαια του λαού" και ας γίνει το θέλημα του (του λαού);

    Στην Εκκλησία του Χριστού;

    Όσο για το πώς οζουν κληρικαϊσμου θα μπορούσα να πω αντίθετα πως οζουν κομμουνισμού, αλλά πιστεύω πως κάτι άλλο γίνεται... ο Θεός ξέρει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι τυχόν ψήφοι κάποιων άσχετων με την Εκκλησία μας δεν αλλοιώνουν ουσιαστικά το αποτέλεσμα, εκτός αν πιστεύει κάποιος πως οι άσχετοι αυτοί (και μεταξύ τους άγνωστοι) θα καταφέρουν να γνωρισθούν, ως διά μαγείας, και έπειτα να συνεννοηθούν ώστε όχι μόνο στο να ψηφίσουν ένα συγκεκριμένο πρόσωπο, αλλά και να συμφωνήσουν για ποιο λόγο θα το κάνουν αυτό!!!
      Για το θέμα του φόβου (αν είναι όντως αυτός ο φόβος σου - διότι ο Θεός ξέρει) μην ανησυχείς δεν υπάρχει κανένας φόβος έριδας και διχόνοιας για το θέμα αυτό. Ο καθένας έχει την γνώμη του και την καταθέτουμε ήρεμα και ειρηνικά. Άλλωστε ερίζουμε και είμαστε διχασμένοι για άλλα - φλέγοντα και επίκαιρα - θέματα, τα οποία δυστυχώς πυροδοτεί η στάση της Συνόδου.
      Όσοι δεν είναι κατά του Κληρικαλισμού ή της αιρέσεως του Επισκοποκεντρισμού, δεν σημαίνει πως είναι υπέρ της λαϊκοκρατίας ή του σοβιετισμού όπως ισχυρίζονται όσοι απαξιώνουν τους λαϊκούς με επιχειρήματα ΑΚΡΙΒΩΣ ίδια με αυτά που καταθέτεις τώρα.
      Να διαβάσεις πάντως και τον - "κομμουνιστή" κατά την κρίση σου - Ιερό Χρυσόστομο, να δεις τί λέει για τον Λαό και πως τόσο ο Πέτρος στην πρώτη εκλογή Επισκόπου στην Ιστορία "τῷ πλήθει τὴν κρίσιν ἐπιτρέπει" (P.G. 60, 35), όσο και οι Απόστολοι, οι οποίοι "ἵνα μάθωμεν ὅτι σῶμά ἐσμεν ἄπαντες ἓν τοσαύτην ἔχοντες πρὸς ἀλλήλους διαφορὰν ὅσην μέλη πρὸς μέλη ...τοὺς ἀρχομένους κοινωνοὺς τῆς γνώμης ἐλάμβανον" (αυτ. 527).

      Διαγραφή
  5. Το ότι οι εχθροί της εκκλησίας είναι άγνωστοι μεταξύ τους νομίζω πως δεν ισχύει. Και όσοι δεν είναι υπέρ της λαίκοκρατιας δεν είναι απαραίτητο να είναι επισκοποκεντριστες κληρικαλιστες ή συνοδοκεντριστες. Δεν βγαίνει άκρη Στο κάτω κάτω οι λαϊκοί μπορούν να προτείνουν τους υποψηφίους και την εκλογή να την κάνουν οι επίσκοποι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι εχθροί της Εκκλησίας όχι μόνο μπορεί να είναι άγνωστοι μεταξύ τους, αλλά πολλές φορές είναι και αντιμαχόμενοι (π.χ. Οικουμενιστές, Ματθαιϊκοί, Μάρτυρες του Ιεχωβά κλπ.).
      Με τα άλλα συμφωνώ απόλυτα. Κανείς δεν ισχυρίστηκε ότι πρέπει οι λαϊκοί να εκλέγουν τον Αρχιερέα. Λέμε (συγγνώμη, οι Άγιοι λένε) μόνο πως πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν και η διάθεσή τους και να μην περιφρονούνται παντελώς. Μεσότητα λοιπόν, όχι ακρότητες.

      Διαγραφή
    2. Πολλές φορές όμως μπορεί να συμμαχήσουν 2 εχθροί απέναντι στον κοινό "εχθρό". Ακριβώς συμφωνώ, και χαίρομαι που πάντοτε βλέπω καλή διάθεση και παρά την διαφωνία!

      Διαγραφή
  6. https://www.brighteon.com/00fc4b3b-1c07-428e-a6a5-9b65fb628c8c

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με την ευχή σου αγαπητέ αδελφέ.Να κάνω μια πρόταση αν επιτρέπεται.Να προτείνουν οι λαϊκοί να μπούνε τα ονόματα σε κληροτιδα.Να γίνει αγρυπνια με κατάνυξη και λίγο πριν το διευχον η κάποιο άλλο σημείο της αγρυπνιας δε ξέρω ποια είναι η κατάλληλη στιγμή να βάλει το χεράκι του ένα αγνό παιδάκι κι όποιο ονομα ανάγνωση αυτός και ο εκλεκτός του κυρίου.Και πάλι την ευχή σας .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν διαφωνούμε, αγαπητέ αδελφέ.
      Όμως εδώ επιθυμούμε απλά να φανερωθεί η λαϊκή βούληση (λαμβανομένης υπόψιν και της στάσεως που κράτησαν οι Αρχιερείς την τελευταία διετία στα φλέγοντα ζητήματα), όχι να προτείνουμε τρόπο εκλογής.
      Ευλογημένοι τρόπο εκλογής υπάρχουν πολλοί, όπως και αυτός βεβαίως που προτείνεις, που μου θύμισε αυτόν: https://krufo-sxoleio.blogspot.com/2015/09/blog-post_7.html
      Ευχαριστούμε.

      Διαγραφή
  8. Ορισμένες επισημάνσεις
    1.Δεν είναι..." κλασσική δημοσκόπηση" με την έννοια της " στάθμισης ψήφου" όπως στις εκλογικές αναμετρήσεις
    2.Ειναι έκφραση γνώμης για το ερώτημα που τίθεται
    3.Με βάση τα παραπάνω θεωρώ ότι όσο περισσότεροι συμμετέχουν θα αποτελέσουν ένα " ισχυρό" στοιχείο για την εκλογή οπότε και αν αυτή γίνει
    4. Ο καθένας από μας εκφράζει γνώμη όχι ψήφο.
    ΥΓ. Θα ήταν ενδιαφέρον όμως να συμμετείχαν και οι λαϊκοί σε τέτοια ψηφοφορία όχι κατά το σύστημα της Κύπρου αλλά έστω συμβουλευτικά όταν προέκυπτε τέτοιο θεμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ28 Νοεμβρίου 2021 στις 11:40 μ.μ.

    Στις δυσκολες μερες που ζουμε εχουμε ενα Θειο δωρο στην Εκκλησια μας μια Ιεραρχια ψυχικα ενωμενη και εξαιρετικα σοβαρη, ομως μη ξεχναμαι οτι ολοι ειμαστε ανθρωποι οποτε ερωτηματα και δημοσκοπησεις για υποθετικα μελλοντικα γεγονοτα ισως δεν ειναι μια καλη ιδεα τουλαχιστον σημερα που η ψυχικη μας ενοτητα ειναι το πρωτο αγαθο που πρεπει να διαφυλαξουμε ολοι μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή