Τετάρτη 21 Ιουνίου 2017

Περί Παλαιού, Νέου και Παπικού εορτολογίου


Στον χώρο του Νέου ημερολογίου υπάρχουν δύο θεωρήσεις σχετικά με την αντιμετώπιση της Ημερολογιακής Καινοτομίας του 1924. Από την μία, οι νεωτεριστές και φιλοοικουμενιστές κληρικοί και θεολόγοι, βλέπουν ως απαραίτητη την Καινοτομία αυτή διότι εξυπηρετεί το οικουμενιστικό όραμα για προσέγγιση των "Εκκλησιών". Από την άλλη, οι παραδοσιακοί κληρικοί και θεολόγοι, παρόλο που εξ ανάγκης, υποχρεώσεως ή οικονομίας την ανέχονται, εν τούτοις βλέποντας με εκκλησιαστικά κριτήρια την Καινοτομία αυτήν, την απορρίπτουν και επιθυμούν την επαναφορά στο Παλαιό ημερολόγιο (Παπα-Νικόλας Πλανάς, π. Φιλόθεος Ζερβάκος, πρ. Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, και από τους συγχρόνους π. Θεόδωρος Ζήσης, π. Γεώργιος Μεταλληνός, π. Παΐσιος Παπαδόπουλος κ.α.). 
Τα τελευταία χρόνια εμφανίστηκε μία τρίτη καινοφανής και παράδοξη θεώρηση, σύμφωνα με την οποία σφάλλουν μεν όσοι υπηρετούν τον Οικουμενισμό, αλλά δεν θεωρείται ως κάτι το μεμπτό η Ημερολογιακή Καινοτομία, ούτε έχει σχέση με αυτόν. Οι - ελάχιστοι ευτυχώς - οπαδοί αυτής της κενταύρειας θεωρήσεως προκειμένου να παραπλανήσουν τους Ορθοδόξους ισχυρίζονται πως με την Ημερολογιακή Καινοτομία του 1924 "τό ἑορτολόγιο μεταξύ Παλαιοῦ καί Νέου Ἡμερολογίου δέν ἄλλαξε" (εννοώντας ότι οι εορταζόμενοι Άγιοι δεν άλλαξαν).
Παρακάτω παραθέτουμε ένα δείγμα από τον προσεχή Δεκέμβριο, κατά το Γρηγοριανό (πολιτικό) ημερολόγιο, ώστε βλέποντας την εορτολογική αντιστοιχία μεταξύ των τριών εορτολογίων (Παλαιού, Νέου και Παπικού) [αντιστοιχία που δικαιώνει τον Γέροντα Φιλόθεο Ζερβάκο (και άλλους Πατέρες), που αποκαλούσε το Νέο ημερολόγιο ξεκάθαρα "Παπικό"] να αποδειχθεί ξεκάθαρα το έωλο της θεωρήσεως αυτής: 


(ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ Ή ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΤΕ ΤΗΝ)

* Όπως βλέπουμε την 1η Δεκεμβρίου με το πολιτικό ημερολόγιο, κατά το Παλαιό εορτολόγιο (18η Νοεμβρίου) τιμώνται οι Άγιοι μάρτυρες Πλάτων και  Ρωμανός και ο Νεομάρτυς Αναστάσιος, οι δε Νεοημερολογίτες  όμως συνεορτάζουν μαζί με τους Παπικούς τον Άγιο Φιλάρετο (αλλά και τον Προφήτη Ναούμ, όπως φαίνεται από το Ρωμαϊκό Μαρτυρολόγιο [=Συναξαριστή], παρόλο που στο παραπάνω παπικό εορτολόγιο δεν αναγράφεται χάριν συντομίας).
* Στις 4 Δεκεμβρίου, οι καμπάνες του Αγίου Όρους, των Ιεροσολύμων, της Ρωσίας, των Παλαιοημερολογιτών της Ελλάδος κ.α., θα χτυπούν χαρμόσυνα για την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου. Τί κρίμα όμως, μια μεγάλη μερίδα Ορθοδόξων, που ακολουθούν το Νέο εορτολόγιο, θα συνεορτάζει με τους Παπικούς την Αγία Βαρβάρα...
* Συνεορτασμός Νεοημερολογιτών και Παπικών θα υπάρχει και τις επόμενες ημέρες, με τις εορτές των Αγίων Σάββα, Νικολάου και Αμβροσίου, στις 5, 6 και 7 Δεκεμβρίου αντίστοιχα.
* Στις 12 Δεκεμβρίου θα συνεορτάσουν Νεοημερολογίτες και Παπικοί τον Άγιο Σπυρίδωνα, ο οποίος και με θαύματα έχει δείξει την αποστροφή του προς την αίρεση του Παπισμού.
* Στις 13 Δεκεμβρίου σύμφωνα με το Νέο και το Παπικό εορτολόγιο θα είναι των μαρτύρων Ευστρατίου και Λουκίας, αλλά με το Παλαιό θα εορτάζεται η μνήμη του Αποστόλου Ανδρέου, την οποία οι Νεοημερολογίτες του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως θα έχουν ήδη εορτάσει πάλι με παρουσία παπικών αντιπροσώπων, ή και του ίδιου του Πάπα, όπως κατ'  έτος συνηθίζουν!



* Παραβλέποντας τις μικρότερες εορτές (προφήτου Αγγαίου, μάρτυρος Ευγενίας και άλλων μικρότερων που δεν περιλαμβάνονται στα παραπάνω εορτολόγια χάριν συντομίας), πάμε στην 25η Δεκεμβρίου, κατά την οποία όσοι ακολουθούν το Παλαιό θα εορτάζουν τον Άγιο Σπυρίδωνα, ενώ εκείνοι που ακολουθούν το Νέο την εορτή των Χριστουγέννων, μαζί με τους Παπικούς! 



Είθε να δώσει ο Κύριος ώστε όλοι οι Ορθόδοξοι να ενωθούν ξανά εορτολογικώς προς δόξαν της Ορθοδοξίας και καταισχύνη των Οικουμενιστών, αλλά και των σχισματικών!

5 σχόλια:

  1. Μία λαϊκή παροιμία λέγει: "Τόν ἀράπην σαπουνίζεις τό σαποῦνι σου χαλᾶς!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αθανασιος Βλασης22 Ιουνίου 2017 στις 12:54 μ.μ.

    Συγχαρητήρια αγαπητέ δάσκαλε.
    Οντως πολύ ενδιαφέρουσα - κι οχι τόσο διαδεδομένη - αυτή η οψη του ημερολ. ζητήματος, η οποία κανει ακόμα πιο ξεκάθαρη την εικόνα της ημερολ. μεταρρύθμισης, όσον αφορα τη λειτουργία και το σκοπό της.
    Κάθε καλοπροαίρετος πιστός, ας το αντιληφθεί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατεδικάσθη και αναθεματίσθη ήδη απο τον 16ον αιώνα,επι αγίου Ιερεμίου του Τρανού,τόσο η αλλαγή του Πασχαλίου,οσο και αυτή του Μηνολογίου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πανορθόδοξος Σύνοδος,μην το ξεχνούμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπάρχει η εντύπωση ότι με οποιοδήποτε ημερολόγιο εορτολόγιο τιμώνται το ίδιο όλοι οι άγιοι; Δεν έχουμε των Αγίων Πάντων για να συμπληρώνουμε τίμηση και να δηλώνουμε ότι το εορτολόγιο περιέχει μόνο ένα μικρό ονομαστικό δείγμα των παγκόσμιων Αγωνιστών του πνεύματος; Σε κάθε περίπτωση οι Βίοι αυτού του δείγματος, είναι αρκετοί για να εμπνεύσουν και ενισχύσουν κάθε καλοπροαίρετο μιμητή, που είναι και η ουσία και ο σκοπός του πράγματος. Φυσικά οι δεσποτικές θεομητορικές και λοιπές μεγάλες εορτές περιέχονται εξ ορισμού σε κάθε ημερολόγιο και το σημαντικό στοιχείο είναι η συμφωνία με το πασχάλιον, η μόνη εορτή που είναι θεσμοθετημένη και κανονισμένη συνοδικά . το νέο ημερολόγιο δεν είναι παπικό , όχι μόνο γιατί δεν εορτάζει τους νεοφανείς Αγίους των λατίνων αλλά και γιατί κατά κανόνα έχει ασύμβατο πασχάλιον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή