Δευτέρα 11 Μαρτίου 2019

Εκδηλώσεις και Ομιλίες

(Η παρούσα ανάρτηση θα ανανεώνεται διαρκώς)

1. Την Τετάρτη 13 Μαρτίου και ώρα 19:00, στην αίθουσα "ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ" του "Ορθοδόξου Χριστιανικού Συλλόγου Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής" (Θεσσαλονίκη, Μοναστηρίου 183, 2ος όρ., τηλ.: 2310515786), ομίλησε ο οσιολογιώτατος μοναχός π. Σεραφείμ Ζήσης, με θέμα "Οι Μασόνοι Πατριάρχες Ιωακείμ Γ΄ και Μελέτιος Μεταξάκης και ο Οἰκουμενισμός (ΜΕΡΟΣ Β΄)". Η ομιλία μεταδόθηκε ζωντανά εδώ.
(Πηγή: https://www.katanixis.gr/2019/03/blog-post_29.html)


2. Την Κυριακή της Ορθοδοξίας (4/17-3-2019) το εσπέρας και ώρα 18:00 θα λάβει χώρα η συνηθισμένη εορταστική Συνοδική Εκδήλωση της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων, στην αίθουσα «ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ» (πλατεία Αγ. Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα) με κεντρικό Ομιλητή τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ωρωπού και Φυλής κ. Κυπριανό. Γνωστή Χορωδία θα ψάλει εκκλησιαστικούς ύμνους. 

3. Την ίδια ημέρα και μία ώρα νωρίτερα (στις 17:00) στην αίθουσα του Δήμου Κηφισίας Γεωργίου Λύρα 140, Ελληνορθόδοξα Σωματεία διοργανώνουν Ομιλία με θέμα "Κάρτα Πολίτη-Παγκοσμιοποίηση-Οικουμενισμός". Ομιλητής θα είναι ο Γέροντας Σάββας Λαυριώτης.

4. Την Β΄ Κυριακή των Νηστειών θα λάβει χώρα Συνοδική Εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη προς τιμήν του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά στην Αίθουσα Τελετών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στις 17:30. Θα ομιλήσει ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Γαρδικίου κ. Κλήμης. 
(Πηγή: https://imthes.gr/index.php/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/292-%CF%80%CF%81%CF%8C%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%B1-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%E1%BC%91%CE%BF%CF%81%CF%84%E1%BF%86%CF%82-%CF%84%CE%BF%E1%BF%A6-%E1%BC%81%CE%B3%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B3%CF%81%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%BF%E1%BF%A6-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B1%CE%BC%E1%BE%B6)

13 σχόλια:

  1. https://ec-goc.gr/home/anakoinoseis/kyriak-t-s-rthodoksias-2019

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αδελφε Νικολαε εχω μια απορια. Ο Ιωακειμ ο Γ' δεν ειχε αναγνωρισει τους μονοφυσιτες το 1879; Πως το 1908 χειροτονει τον αγιο μας Χρυσοστομο Καβουριδη; πως δεχτηκε ο αγιος μας κοινωνια με εναν τετοιο αιρετικο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πριν σου απαντήσω, αγαπητέ, θέλω σε παρακαλέσω να μου παραθέσεις τα στοιχεία σου περί "αναγνωρίσεως των μονοφυσιτών" το 1879 από τον Ιωακείμ τον Γ΄. Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    2. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου "Τα δυο ακρα" σελ. 71.

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστώ πολύ. Πρόσεξε τώρα, φίλε μου, πως έγινε το "χαλασμένο τηλέφωνο". Εσύ έγραψες ότι το 1879 ο Ιωακείμ "αναγνώρισε τους μονοφυσίτες". Ο π. Επιφάνιος, στον οποίο βασίστηκες, γράφει ότι το 1879 η Σύνοδος του Πατριαρχείου αποφάσισε "ότι, εν μεγάλη ανάγκη, να επιτρέπεται η μετά των Αρμενίων Μυστηριακή επικοινωνία, ήτοι η υπό Ορθοδόξου Ιερέως τέλεσις εις τους Αρμενίους των Μυστηρίων Βαπτίσματος, Γάμου και Θείας Ευχαριστίας". Επειδή όμως είναι γνωστός ο π. Επιφάνιος για τις υπερβολές του (τον έχει ξεμπροστιάσει ο π. Θεοδώρητος στο Αντίδοτό του), ανέτρεξα στις πηγές της εποχής και είδα ότι το 1879 η Σύνοδος του Πατριαρχείου (και όχι ο Ιωακείμ μόνος του) σε ερώτηση ιερέως αν μπορεί να εξυπηρετήσει μυστηριακά και σε περίπτωση ανάγκης (π.χ. εν ώρα θανάτου) τους Αρμενίους, του απαντά ότι αυτό πρέπει να το αποφεύγει με κάθε τρόπο ("φευκτέα ταῦτα πάσῃ σπουδῇ"!), μόνο σε περίπτωση κατεπείγουσας και αναπόδραστης ανάγκης είναι δυνατόν να κάνει κάποιου είδους οικονομία ("χρῆσθαι οἰκονομίᾳ τινί"), χωρίς να καθορίζει τί είδους οικονομία είναι αυτή.
      Και σε ερωτώ τώρα: αν αυτός ο εφημέριος σε περίπτωση που ένα παιδί Αρμενίου ήταν ετοιμοθάνατο, το βάπτιζε, αυτό συνιστά "αναγνώριση των μονοφυσιτών";
      Δεύτερον, μήπως καταδικάστηκε ο Ιωακείμ ο Γ΄ ως αιρετικός, ώστε να κατηγορήσουμε τον Άγιο πρ. Φλωρίνης ότι έλαβε χειροτονία από αιρετικό;
      Πολύ προσοχή, αδελφέ, σε αυτούς που διαβάλουν...

      Διαγραφή
    4. Άρα και σε έναν μελλοθάνατο αιρετικό μπορούν να δώσουν οι Ορθόδοξοι κληρικοί την Θεία Κοινωνία.Και ας λέει ο Χριστός "μή δώτε το άγιον τοις κυσί..."!

      Διαγραφή
    5. Μη φεύγεις από το θέμα. Εδώ δεν κρίνουμε αν η οικονομία αυτή ήταν σωστή ή όχι, αλλά αν ο Ιωακείμ "αναγνώρισε τους μονοφυσίτες" και αν ο "Άγιος πρ. Φλωρίνης πήρε χειροτονία από αιρετικό", όπως έγραψες, τα οποία φυσικά και δεν ισχύουν.

      Διαγραφή
    6. Αγαπητε Κυριε Μαννη και αν υποθεσουμε ακομη οτι ο π. Επιφανιος υπερεβαλλε, η εγκυκλιος του Ιωακειμ το 1902 οπου δεχεται την αιρετικη θεωρια των κλαδων και την προτεινει δεν τον καθιστα αιρετικο; Πως δεχτηκε την χειροτονια απο τετοιον αιρετικο ο αγιος μας το 1908;

      Επιπλεον στο πρωτο μερος της ομιλιας του π. Σεραφειμ Ζηση της οποιας το β' μερος μας προτεινετε εδω να δουμε, λεει οτι επι πατριαρχειας Ιωακειμ γ' το πατριαρχειο στελεχωθηκε απο μασονους επισκοπους και στην ανακαινηση του κτιριου της Μεγαλης του Γενους Σχολης τοποθετηθηκαν μασονικα συμβολα! Ο αγιος μας γνωριζουμε ποια ηταν η αντιδραση του γι'αυτα; Ελπιζω στην πολυμαθεια σας κυριε Μαννη να μας διαφωτισετε για την σκοτεινη αυτη περιοδο.
      Ευχαριστω.

      Διαγραφή
    7. Ειδα σωστα κυριε Μαννη;;; Απαντατε στις 10.19μ.μ οτι σε εναν ετοιμοθανατο αιρετικο επιτρεπεται να δινουμε τα Αγια Μυστηρια;; Που το ειδατε αυτο;; Απορω πραγματικα...

      Διαγραφή
    8. Προς Ανώνυμο 9:26
      Όχι, αγαπητέ δεν είδες σωστά, αλλά στραβά. Δεν απαντά ο "κύριος Μάννης" ότι επιτρέπεται να δίνουμε τα Άγια Μυστήρια, αλλά απαντά η Σύνοδος του Πατριαρχείου ότι αυτό πρέπει να αποφεύγεται με κάθε σπουδή, αλλά μόνο όταν υπάρχει κατεπείγουσα και αναπόδραστος ανάγκη να χρησιμοποιείται κάποιου είδους οικονομία (βλ. Πρακτικά της Συνόδου εκείνης, τα οποία μπορεί να έχει όποιος επώνυμος επικοινωνεί μαζί μου), θέση με την οποία φυσικά δεν συμφωνώ. Να μην απορείτε λοιπόν, αλλά να βλέπετε καλά πριν προβείτε σε συκοφαντίες σαρακοστιάτικα.

      Προς Ανώνυμο 8:37
      Αν και από το 1879 πήγες στο 1902 σου απαντώ: όχι οι θέσεις αυτές της Εγκυκλίου δεν καθιστούν τον Ιωακείμ αιρετικό, με την έννοια που εννοείς, επειδή δεν κρίθηκε από Σύνοδο για αυτές, ώστε να φανερωθεί η εμμονή του στην αίρεση και να καταδικαστεί για αυτό, διότι αιρετικός, σύμφωνα με τον Άγιο Νικόδημο δεν είναι όποιος κηρύττει μια αίρεση, αλλά όποιος νουθετούμενος υπό της Εκκλησίας επιμένει σε αυτήν.
      Ακόμη, αυτά που μας αποκαλύπτει σήμερα (εν έτει 2019) ο αγαπητός μου π. Σεραφείμ Ζήσης, δεν ήταν γνωστά τότε. Επομένως ας μην έρχονται μερικοί κρυπτώνυμοι υπερορθόδοξοι του καναπέ, για να κρίνουν τον δις εξορισθέντα Άγιο πρ. Φλωρίνης, γιατί προκαλούν τον γέλωτα και τον οίκτο.

      Διαγραφή
    9. Τοτε κ. Μαννη τι καθιστα αιρετικους τους οικουμενιστες σημερα αφου δεν καταδικαστηκαν απο Συνοδο; Τι σημαινει "με την εννοια που εννοω"; Μια εννοια υπαρχει: Ή διακατεχοταν απο αιρετικες δοξασιες ή οχι; Η βασικη μου ερωτηση την οποια δεν απαντατε ειναι: Ο άγιος Χρυσοστομος Καβουριδης δεν πληροφορηθηκε (!!!) την αιρετικη εγκυκλιο του Πατριαρχη που τον χειροτονησε;;; Και αν δεν την πληροφορηθηκε τοτε μετα αφου ηγηθηκε του αντι-οικουμενιστικου αγωνα εξακολουθουσε να μην γνωριζει τιποτα;; Κυριε Μαννη η θεωρια των "αναδενδραδων" δεν περιμενουμε να καταδικαστει απο Συνοδο για να την ονομασουμε αιρετικη και τον φεροντα την κακοδοξια αυτη αιρετικο, διοτι αντικεται στο πρωτο και θεμελιωδες δογμα της Εκκλησιας μας οτι "ΜΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ".

      Διαγραφή
    10. Διάβασε αυτό το άρθρο για να καταλάβεις τις διαφορές των εννοιών: http://krufo-sxoleio.blogspot.com/2013/12/blog-post_27.html
      Αυτό δε που μου απαιτείς να σου απαντήσω είναι βλακώδες, διότι δεν μπορεί να έρχεται κάποιος, με τις γνώσεις που έχουμε εν έτει 2019 για τα πράγματα, και να απαιτεί από τους ανθρώπους της εποχής εκείνης να γνωρίζουν τότε, αυτά που ξέρουμε εμείς τώρα, και να απαιτούν να έχουν πράξει τότε, αυτά που εμείς θεωρούμε "σωστά" σήμερα. Σε κάθε εποχή πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν τα δικά της ιστορικά-εκκλησιαστικά-θεολογικά της πλαίσια. Όλα τα υπόλοιπα είναι άκριτοι ζηλωτισμοί και με τέτοια νοοτροπία είναι εύκολο να βγουν "αιρετικοί" όλοι οι Πατέρες της Εκκλησίας!
      Αυτά και καλή συνέχεια εύχομαι.

      Διαγραφή
  3. Και ο Άγιος Μελετιος δεν ήταν χειροτονημενος από Αρειανούς; Που είναι το πρόβλημα ....η εκκλησία του Χριστού έχει την δύναμη προς όφελος των ψυχών χωρίς η οικονομία να σημαίνει παρανομία και χωρίς η οποιαδήποτε οικονομία να σημαίνει οτι δεχεται τα μυστήρια εκτος Αυτής, να αποκαθιστα με όποιον τρόπο κρίνει Αυτή οποιονδηποτε κρίνει αυτή για να σώσει ψυχές εγώ από αυτά που γνωρίζω συμφωνώ με τον κ Μαννη . Ο Βίος του Αγίου Χρυσοστόμου πρ. Φλωρίνης είναι έλεγχος για πολλούς από εμάς γενικότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή