tag:blogger.com,1999:blog-7042366266957597390.post6244250702202863186..comments2024-03-26T16:01:37.701+02:00Comments on ΚΡΥΦΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΠΡΟΚΑΘΗΜΕΝΟΥΣ, ΚΑΤΑ ΤΑ ΕΤΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΑΣ ΤΟΥ (328-373)Unknownnoreply@blogger.comBlogger7125tag:blogger.com,1999:blog-7042366266957597390.post-44402753739675215872017-08-02T19:58:05.345+03:002017-08-02T19:58:05.345+03:00Ἀδερφέ μου Διονύσιε, σ' εὐχαριστῶ γιά τήν ἀπάν...Ἀδερφέ μου Διονύσιε, σ' εὐχαριστῶ γιά τήν ἀπάντησίν σου, μέ τήν ὁποίαν συμφωνῶ ἀπολύτως. Τό παράδειγμα τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου τό ἐγνώριζα. Ὡστόσον, ὁ π. Εὐθύμιος Τρικαμηνᾶς γράφει στό γνωστόν βιβλίον του "Ἡ Διαχρονική Συμφωνία τῶν Ἁγίων Πατέρων γιά τό Ὑποχρεωτικό τοῦ 15ου Κανόνος ..." (σελ. 248-256) ὅτι ἡ ἐκ μέρους μας χρῆσις αὐτοῦ τοῦ παραδείγματος ἀποτελεῖ ... "παραποίησιν τῆς Ἱστορίας" (σ. 249), διότι "ὁ ἅγιος δέν ῆλθε διά νά κάνῃ τόν Ἐπίσκοπο εἰς τήν πρωτεύουσα" (σελ. 250) καί ἄλλα φαιδρά. Ἔχω διαβάσει τό βιβλίον τοῦ ἀειμνήστου Καθηγητοῦ τῆς Θεολογικῆς Ἀθηνῶν Στυλιανοῦ Παπαδοπούλου μέ τίτλον "Πληγωμένος Ἀετός" (ἤ κάπως ἔτσι) καί γνωρίζω ὅτι τό παράδειγμα αὐτό τοῦ Ἁγίου Γρηγορίου εἶναι ἀποστομωτικόν γιά τίς ἀνοησίες πού γράφει ὁ π. Εὐθύμιος. Ἄν ἐνθυμοῦμαι καλῶς, ὁ Στ. Παπαδόπουλος γράφει ὅτι ὁ Ἅγιος Γρηγόριος δέν ἤθελε νά παραμείνῃ στήν Κων-πολιν διότι ἐπεθύμει τήν ἡσυχίαν, ἐνῷ ὁ π. Εὐθύμιος γράφει (στήν σελ. 252) ὅτι "δέν ἠθέλησε νά ἐνθρονισθῇ ὡς ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως. Προφανῶς ἐπερίμενε τήν σύγκλησι τῆς Συνόδου." Ὁ π. Εὐθύμιος παραθέτει καί ἕν ἀπόσπασμα τοῦ βιογράφου τοῦ Ἁγίου, ἀπό τό ὁποῖον ὅμως δέν προκύπτει τό "προφανῶς," πού γράφει ὁ π. Εὐθύμιος. Μᾶλλον ἡρμήνευσεν τά γεγονότα ὅπως τόν συμφέρει καί ὄχι μέ ἀντικειμενικότητα. Κατόπιν αὐτῶν, ὅπως ὁ ἐπίσης ἀείμνηστος Θεολόγος Ν. Σωτηρόπουλος ἀντιμετώπιζε τούς "Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ" μέ κείμενα πού παρεδέχοντο κι ἐκεῖνοι, ἔτσι κι ἐγώ θά ἤθελα νά ἔχω καί ἄλλα παραδείγματα σ' αὐτό τό ζήτημα. Δημήτριος Χατζηνικολάουhttps://www.blogger.com/profile/02821825364118168587noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7042366266957597390.post-67590976028709622092017-08-02T18:36:21.993+03:002017-08-02T18:36:21.993+03:00Αδελφέ Δημήτριε ένα παράδειγμα για αυτό που ζητάς ...Αδελφέ Δημήτριε ένα παράδειγμα για αυτό που ζητάς μου έρχεται άμεσα στο νου και είναι η περίπτωση του Αγίου Γρηγορίου του Θεολόγου που ποίμανε ως Αρχιερέας, κατ αρχάς τους λίγους Ορθοδόξους της Κωνσταντινουπόλεως που κατείχετο Εκκλησιαστικά από τους Αιρετικούς τους οποίους ανεγνώριζε ο Αυτοκράτορας. Ο Αγιος στάλθηκε από Ορθόδοξη τοπική Σύνοδο, ουσιαστικά υπερόρια, για να στηρίξει το μικρό Ορθόδοξο ποίμνιο της Βασιλεύουσας. Την συνέχεια της Ιστορίας με την επικράτηση των Ορθοδόξων την γνωρίζεις. Όσο για τους Αποτειχισμένους που συνεχώς επιμένουν στα επιχειρήματά τους ενάντια στην Σύνοδό μας και τους Αρχιερείς μας το πρόβλημά τους δεν ευρίσκεται, κατά την γνώμη μου, στα όσα επιχειρηματολογούν, άλλωστε οι ίδιοι παρακαλούν Επισκόπους του Νέου να βγούν στην Αποτείχιση, εάν έβγαιναν στην Αποτείχιση Επίσκοποι του Νέου τί θα έκαναν; Ποιός άραγε πιστεύει ότι σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν θα προχωρούσαν σε συγκρότηση Συνόδου η οποία θα κατεδίκαζε τους Φιλοοικουμενιστές; Εκείνη την Σύνοδο να είσαι σίγουρος ότι θα την ακολουθούσαν "αγαλλομένω ποδί". Το πρόβλημά τους είναι, ότι δεν αντέχουν τον ονειδισμό του "Παλαιοημερολογίτη" και επίσης δεν αντέχουν στην παραδοχή της ιστορικής δικαίωσης του Αγώνα των Ορθοδόξων του Πατρίου, παρά τα ανθρώπινα λάθη που έγιναν σε αυτό τον αγώνα. Αδελφέ τόσα χρόνια ύβρεις, κατηγορίες, υποβιβασμοί, διώξεις κ.λ.π. έκαναν την ιδιότητα του " Παλαιοημερολογίτη " στα μάτια ανθρώπων που εξακολουθούν, τουλάχιστον σε ένα βαθμό, να δίνουν σημασία στην γνώμη του " Κόσμου " πολύ βαρειά για τα δικά τους μέτρα. Η Εκκλησία αγαπητέ έχει πάντοτε κάθε δικαίωμα να υπερασπίζει αποτελεσματικά τον εαυτό της και το ποίμνιό της και να χρησιμοποιεί κάθε νόμιμο μέσο γι αυτό, πόσο μάλλον να εγκαθιστά Ορθοδόξους Επισκόπους για να ποιμάνει τους Ορθοδόξους και να τους προστατεύσει από τους Αιρετικούς φανερούς ή καμουφλαρισμένους, όπως επίσης και να διοικεί το Ποίμνιό της με Σύνοδο Αρχιερέων Ορθοδόξων, οι οποίοι να ηγούνται στον αγώνα της Πίστεως, όπου χρειάζεται και είναι αναγκαίο. Τα δικαιώματα της Εκκλησίας δεν θα έπρεπε από εμάς ή δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μόνο στην περίπτωση που βρισκόμαστε σε πλάνη στην γνώμη μας ότι οι Φιλοοικουμενιστές είναι από χρόνια κατ αρχάς καμουφλαρισμένοι και σταδιακά φανεροί πραγματικοί στην ουσία Αιρετικοί και αντίπαλοι στο λυτρωτικό έργο Της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αλλά σε αυτό το θέμα δεν πλανόμεθα, γνωρίζεις ότι έχουμε την αλήθεια. Το αληθινό πρόβλημά μας αδελφέ δεν είναι η έλλειψη νομιμότητος, που δήθεν έχουμε, κατά τα επιχειρήματα των νέων "ομολογητών", αλλά ίσως το γεγονός ότι και σε εμάς δεν υπάρχουν, στον αναγκαίο για τις περιστάσεις που βιώνουμε βαθμό, οι γνώσεις και τα κότσια για να βαστάξουμε στους ώμους μας το βάρος τόσο μεγάλου Αγώνα. Ο Κύριος να μας στηρίξει και να μας καθοδηγήσει στις δύσκολες αυτές εποχές.ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7042366266957597390.post-65502657559500459022017-08-02T15:42:01.613+03:002017-08-02T15:42:01.613+03:00Δέν ἔχει σημασίαν ἄν ἡ ἐγκατάστασις δικῶν μας ἐπισ...Δέν ἔχει σημασίαν ἄν ἡ ἐγκατάστασις δικῶν μας ἐπισκόπων ἔγινε τό 1935 ἤ ἀργότερον. Σημασίαν ἔχει ὅτι ἔγινε καί, κατά τόν π. Ε. Τρικαμηνᾶν καί τούς ὁμόφρονάς του, ἡ τακτική αὐτή ἦτο καινοφανής. Συνεπῶς, θά ἦτο ἐξαιρετικῶς χρήσιμον, γιά μένα καί τούς ἄλλους ἀναγνῶστες πού δέν γνωρίζουμε καλῶς τήν Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν, νά εὑρεθοῦν παραδείγματα πού δείχνουν σαφῶς ὅτι Ὀρθ. Ἐπίσκοποι πῆγαν καί ἐποίμαναν Ἐπίσκοποι σέ πόλεις ὅπου ὁ θρόνος ἤδη κατείχετο ἀπό αἱρετικόν "ἐπίσκοπον." Αὐτό εἶναι πού κατηγοροῦν σέ μᾶς οἱ τοῦ π. Εὐθυμίου.Δημήτριος Χατζηνικολάουhttps://www.blogger.com/profile/02821825364118168587noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7042366266957597390.post-30186752830254326132017-08-02T11:34:44.866+03:002017-08-02T11:34:44.866+03:00Το 1935 οι Παλαιοημερολογίτες κανέναν Επίσκοπο δεν...Το 1935 οι Παλαιοημερολογίτες κανέναν Επίσκοπο δεν εγκατέστησαν σε καμία πόλη και μάλιστα με τον ίδιο τίτλο (οι τέσσερις Επίσκοποι που χειροτόνησαν φέραν ψιλούς τίτλους, ήταν δηλαδή Τιτουλάριοι). Αντιθέτως οι Νεοημερολογίτες ήταν αυτοί που εγκατέστησαν παράλληλο Επίσκοπο και συγκεκριμένα στον Βόλο τον Ιωακείμ, στη θέση του αδίκως "καθαιρεθέντος" Δημητριάδος Γερμανού.δάσκαλοςhttps://www.blogger.com/profile/07409684379878951154noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7042366266957597390.post-21917946449442379322017-08-01T23:32:24.790+03:002017-08-01T23:32:24.790+03:00Ἀγαπητέ μου Διονύσιε, γράφεις ὅτι προκύπτει σαφέστ...Ἀγαπητέ μου Διονύσιε, γράφεις ὅτι προκύπτει σαφέστατα ἀπό τό ἄρθρον ὅτι ὑπῆρχαν Ὀρθόδοξοι Ἐπίσκοποι παραλλήλως μέ αἱρετικούς. Βλέπω κι ἐγώ στόν παρατιθέμενο πίνακα μερικά τέτοια παραδείγματα, κάποια ἀπό τά ὁποῖα ἀνέφερε ὁ Ν. Μάννης σέ σχετικόν ἄρθρον του πού ἀνήρτησε πρό μηνῶν. Ὅμως, ἐδῶ δέν εἶναι γιά μένα σαφές ἄν Ὀρθόδοξοι Ἐπίσκοποι πήγαιναν ὡς ἀληθινοί ποιμένες σέ πόλεις ὅπου οἱ θρόνοι εἶχαν προηγουμένως καταληφθῆ ἀπό αἱρετικούς. Διότι ἄν σέ μίαν πόλιν ὁ θρόνος δέν εἶχε πέσει στούς αἱρετικούς, δηλαδή κατείχετο ἀπό Ὀρθόδοξον Ἐπίσκοπον, καί πήγαιναν σ' αὐτήν τήν πόλιν καί αἱρετικοί "ἐπίσκοποι" νά ποιμάνουν τά δικά τους ποίμνια, τότε δέν νομίζω ὅτι μᾶς ἐνδιαφέρουν αὐτές οἱ περιπτώσεις. Οἱ ΓΟΧ κατηγοροῦνται, διότι, ἐνῷ οἱ θρόνοι ἀνά τήν Ἑλλάδα ἦσαν ἤδη κατειλημένοι ἀπό Ν/Ητας, τό 1935 οἱ Π/Ηται ἐγκατέστησαν σέ κάποιες πόλεις δικούς τους Ἐπισκόπους. Γιά ὅποιον γνωρίζει καλῶς τήν Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν, θά ἦτο ἐξαιρετικῶς χρήσιμον νά τό διευκρινίσῃ αὐτό τό σημεῖον μέ νέα παραδείγματα. Δημήτριος Χατζηνικολάουhttps://www.blogger.com/profile/02821825364118168587noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7042366266957597390.post-31698009494342345362017-08-01T19:45:46.891+03:002017-08-01T19:45:46.891+03:00Τα συγχαρητήριά μου δάσκαλε για το άρθρο αυτό. Θα ...Τα συγχαρητήριά μου δάσκαλε για το άρθρο αυτό. Θα πρέπει να το μελετήσουν εκείνοι εκ των Αντιοικουμενιστών και μερικοί εκ των Αποτειχισμένων, για να διαπιστώσουν ότι η ιστορική έρευνα δεν επιβεβαιώνει πολλά από τα επιχειρήματά τους για τον αγώνα των Ορθοδόξων σε καιρό Αιρέσεως. Ιδού στο ιστορικό αυτό άρθρο αποδεικνύεται σαφάστατα η ύπαρξη, εν πολλοίς, παραλλήλων Επισκόπων σε καιρό Αιρέσεως. Και τίθεται το ερώτημα αυτοί οι υπάρχοντες Ορθόδοξοι παράλληλοι Επίσκοποι σε τόπους που υπήρχαν παράλληλα και Αιρετικοί Επίσκοποι, συνήθως επίσημα αναγνωρισμένοι οι Αιρετικοί από φιλαιρετικούς Αυτοκράτορες , δεν συναντιόντουστε οι Ορθόδοξοι, έστω και άτυπα ή μυστικά, για την λύση διαφόρων προβλημάτων και αυτές οι συναντήσεις τί ήταν στην ουσία κάτι διαφορετικό από Σύνοδο Αρχιερέων, έστω και άτυπη για την αποφυγή του διωγμού από τον Αυτοκράτορα; Επίσης μία σκέψη από το άρθρο σχετική με την τακτική των φιλιοικουμενιστών που αγωνίζονται να αποδείξουν ότι δήθεν αδίκως φωνάζουν οι Αντιοικουμενιστές για την "Σύνοδο της Κρήτης" διότι αυτή δεν αναγνώρισε στην πραγματικότητα Εκκλησιαστικότητα στους ετεροδόξους με το κείμενο που αποδέχθηκε. Ιδιαίτερα ο Επίσκοπος Αβύδου σε μακροσκελέστατη εργασία του επιμένει να μας πείσει για κάτι τέτοιο. Σεβασμιώτατε κ Κύριλλε την ίδια τακτική ακολουθούσαν οι φιλαιρετικοί όλων των εποχών προφασίζονταν τους Ορθοδόξους μέχρι που ευρισκόταν Ορθόδοξη Σύνοδος και τους έβαζε στην θέση που τους άξιζε. Εάν πράγματι η " Σύνοδος της Κρήτης " δεν αναγνωρίζει Εκκλησιαστικότητα στους ετεροδόξους για Σας και Αιρετικούς για Εμάς, ας αφήσει τα ασαφή και διπλής ή και πολλαπλής ερμηνείας κείμενα και διατυπώσεις και ας δηλώσουν διευκρινιστικά, έστω και τώρα, οι δέκα Προκαθήμενοι με σαφή τρόπο ότι δεν αναγνωρίζουν Εκκλησιαστικότητα στους ετεροδόξους και όχι να το λέτε και γράφετε Εσείς ενεργώντας στην ουσία ως το βαρύ πυροβολικό του Οικουμενικού Πατριαρχείου, σε θεωρητικό επίπεδο, εναντίον των Αντιοικουμενιστών. Και κάτι τελευταίο στο παρελθόν παράλληλα με σχόλια που έφεραν το όνομά μου χρησιμοποιούσα σε σχόλια τα ονόματα ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΠΙΣΤΟΣ ή ΕΛΑΧΙΣΤΟς ΑΔΕΛΦΟΣ ή τα αρχικά μου Δ.Π. αλλά εδώ και δύο περίπου μήνες γράφω σχόλια μόνο με το όνοματεπώνυμό μου, επειδή δε πρόσφατα εμφανίσθηκαν στο διαδύκτιο σχόλια που γράφουν είτε το ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΠΙΣΤΟΣ είτε το Δ.Π. και με ερωτούν αδελφοί εάν είναι δικά μου δηλώνω με σαφήνεια ότι τα σχόλα αυτά δεν είναι δικά μου παρά μόνο όσα έχουν το ονοματεπώνυμό μου.ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7042366266957597390.post-77091522587060384212017-08-01T12:31:53.871+03:002017-08-01T12:31:53.871+03:00Χρησιμώτατον ἄρθρον, διδακτικώτατον γιά τήν παρομο...Χρησιμώτατον ἄρθρον, διδακτικώτατον γιά τήν παρομοίαν ἐκκλησιαστικήν κατάστασιν πού βιώνουμε σήμερα.Δημήτριος Χατζηνικολάουhttps://www.blogger.com/profile/02821825364118168587noreply@blogger.com