"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Σάββατο, 17 Ιουνίου 2017

“Τὴν ἀρχὴν ὅ,τι καὶ λαλῶ ὑμῖν” (Ιω.8,25) - π. Παϊσίου Παπαδόπουλου


Αρχιμ. Παΐσιος Παπαδόπουλος

Όταν ο Κύριος μας Ιησούς Χριστός ομιλούσε στους κακοπροαίρετους Ιουδαίους αποκαλύπτοντας την σχέση του με τον Θεό Πατέρα, αυτοί έχοντας υποστεί πνευματική πόρωση δεν ήθελαν να καταλάβουν τί τους έλεγε. Γι΄αυτό όταν επέμεναν να τον ερωτούν για κάτι πού ήδη τους το είχε πει τους απάντησε: “Τὴν ἀρχὴν ὅ,τι καὶ λαλῶ ὑμῖν” (Ιω. 8, 25). Αν, τώρα, δεν είναι στην πραγματικότητα κανείς «θεολόγος» με το να πάρει μόνο πτυχίο από την Θεολογική Σχολή και  διδάσκει θρησκευτικά ή ακόμη, επειδή γράφει στο διαδίκτυο άρθρα περί ορθοδοξίας αντιγράφοντας τους Πατέρες, χωρίς διόλου να συγγενεύει με αυτούς στο ήθος και κυρίως στο πνεύμα,  έχοντας συνεχώς μια εριστική διάθεση, και γράφει για να γράφει και, περισσότερο, για να μπερδεύει τους αδελφούς του, τότε οπωσδήποτε είναι σαν τους Ιουδαίους στην ενδόμυχη πρόθεση. Αυτοί οι άνθρωποι διώκουν τον Χριστό στα πρόσωπα των αδελφών τους  «εἰ ἐμὲ ἐδίωξαν, καὶ ὑμᾶς διώξουσιν» (Ιω. 15,20)· Ας ψάξει, λοιπόν, ερμηνευτικά στα συγγράμματα το βαθύτερο νόημα της λεγομένης φράσεως από τον Ιησού Χριστό και ας κατανοήσει που πορεύεται! Σημείωσα στα τελευταία μου άρθρα κάτι, που αν ακόμη το έλεγα σε παιδιά του νηπιαγωγείου θα το είχαν καταλάβει: «Μην μπερδεύετε τους πιστούς με ζητήματα που τους αποπροσανατολίζουν». Αυτή την ώρα το ζητούμενο δεν είναι η διένεξη για το παλαιό ή για οτιδήποτε άλλο που μεταθέτει το θέμα από αυτό που γίνεται με τον Οικουμενισμό,  το ότι οι ψυχές οδηγούνται επισήμως στην αίρεση. Και επειδή αδίκως χτυπάτε το παλαιό ημερολόγιο επεσήμανα και την στάση του φωτισμένου διδασκάλου της Καισαρείας της Καππαδοκίας, του Μεγάλου Βασιλείου για να δείξω ότι, πρωτίστως, τον ενδιέφερε να σωθούν οι άνθρωποι εν τη Εκκλησία, και ότι είχε τον τρόπο να ελίσσεται μη χάνοντας κάτι από την δογματική αλήθεια διατυπώνοντας όμως την ίδια αλήθεια με όρους στους οποίους διέκρινε σημασίες, ώστε τελικά να κάνει το θεάρεστο, δηλαδή, να βοηθά να σώζονται οι άνθρωποι.
Δεν γνωρίζω με ποια λογική -προσωπικά δεν βρίσκω λογική- να προσπαθείτε να αποδείξετε ότι το παλαιό είναι στην πλάνη. Με όσα ήδη σας απάντησαν αποδεικνύεται ότι έχουν δίκαιο! Προβαίνουν τώρα επιπλέον σε μια δήλωση που δείχνει την καλή τους τοποθέτηση εκκλησιολογικά και λέγουν: «ότι εμείς δεν δεχόμαστε ως άκυρα τα μυστήρια της Εκκλησίας μολονότι στην ελληνική επικράτεια κακώς ακολουθεί το νέο ημερολόγιο». Τί δείχνει αυτό; Αγαθή προαίρεση! Γι’ αυτό και είναι πασιφανές ότι το ζήτημα με το παλαιό ημερολόγιο πρέπει να διευθετηθεί και μάλιστα άμεσα πλέον! Αφού ανακινήσατε το θέμα, τώρα δεχθείτε την καλή τους προαίρεση, ώστε να αγωνισθούμε για την επικράτηση της Ορθοδόξου πίστεως και την καταδίκη του Οικουμενισμού από κοινού! Γιατί ωρύεστε;  Βλέπω, λοιπόν, ότι δόγμα το πιάσατε με τα δόντια και όχι με την καρδιά γι΄αυτό και τρίζετε τα δόντια εναντίον των αδελφών σας. Το αν κάποιοι εμμένουν σε ορισμένες θεωρήσεις που δεν είναι εκκλησιολογικά παραδεκτές δεν αίρει την σωστή τοποθέτηση όσων ξεκαθαρίζουν την θέση τους, στους οποίους βέβαια χρωστά η Εκκλησία αποκατάσταση, τουλάχιστον, σε μια πανορθόδοξη Σύνοδο στην οποία θα καταδικάσουμε τον οικουμενισμό και θα δηλώσουμε όλοι μαζί την επιστροφή μας στο παλαιό ημερολόγιο το οποίο κρατούν όλες οι Εκκλησίες και το Άγιον όρος. Προσωπικά θεωρώ ότι όπως κακώς η Εκκλησία της Ελλάδος δέχθηκε της αποφάσεις της Κολυμβάριας ψευτοσυνόδου το ίδιο λάθος έκανε νωρίτερα να χαρακτηρίσει άκυρα τα μυστήρια του παλαιού. Λάθη και εκκλησιαστικά εγκλήματα συσσωρευμένα το ένα πάνω στο άλλο που κάνουν την Εκκλησία του Χριστού να αιμορραγεί. Και δεν σας κάνει αυτό να πονά η ψυχή σας για την σωτηρία των αδελφών; Και λέγεστε χριστιανοί; Αντί να προσπαθούμε να λύσουμε το ζήτημα με αγάπη και κατανόηση εξαπολύουμε πνεύμα φθόνου. Είναι πνεύμα Χριστού αυτό; Οι αδελφοί μας σαφώς δεν είναι αιρετικοί! Δηλώνουν καλοπροαίρετα ότι τα μυστήρια μας τα θεωρούν έγκυρα! Δεν μπορώ να καταλάβω τί ψάχνετε! Εδώ οι οικουμενιστές τα βρίσκουν με τους αιρετικούς. Ακόμη, και σχησματικοί να ήταν όλοι στο παλαιό έπρεπε να βρούμε τρόπο να τους βοηθήσουμε να ενταχθούν σωστά στην Εκκλησία. Μην πετούμε λοιπόν την ευθύνη σ’ αυτούς γιατί όπως έγιναν τα πράγματα με την καθιέρωση του νέου ημερολογίου έχουμε  μόνο άδικο. Έπειτα, το να μην θεραπευθεί μια νοσούσα κατάσταση και να υπάρχει διαίρεση στους κόλπους της Εκκλησίας, μάλιστα τους ορθόδοξα αγωνιζομένους τί σημαίνει; ότι δεν υπάρχουν άνθρωποι με διάκριση για να ενώσουν τα διηρημένα. Τί έλεγε όμως ο άγιος Παΐσιος, ο Αγιορείτης, αυτός που θα ενώσει τα άκρα θα στεφανωθεί! Τί έλεγε το Μήνυμα της πέμπτης Συνόδου της Επαρχίας Ράσκας και Πριζρένης στην εξορία - Έκκληση για δημιουργία ενωμένου αντιοικουμενιστικού μετώπου: «Η αίρεση του οικουμενισμού αμείλικτα επιτίθεται στα ίδια τα θεμέλια της Εκκλησίας, στην εκκλησιαστική ενότητα και την συνοδικότητα, ειδικά στη συνοδικότητα μέσα στην αμετάβλητη Ορθόδοξη Πίστη. Ως εκ τούτου, με κάθε προσοχή και αφοσίωση, προσκαλούμε όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς να διατηρήσουμε την αληθινή ορθόδοξη συνοδικότητα, μέσω της δημιουργίας του ενωμένου μετώπου, στο ομολογητικό ανδραγάθημα προστασίας της Πίστεως μας. Όντας βαθιά ενήμεροι πόση ευθύνη έχουν σήμερα όλοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, πρέπει να παραμελήσουμε κάθε μηδαμινό πράγμα και όλες τις λεπτομέρειες, που δεν έχουν τον ουσιαστικό δογματικό χαρακτήρα (στην ενδεχόμενη μας διαφωνία). Βλέποντας τον ψιλό στόχο προστασίας και διατήρησης της Πίστεως και της Ορθόδοξης Εκκλησίας, πρέπει να έχουμε όχι μόνο την ενότητα στην Πίστη, αλλά και την ενότητα στη μάχη για την Πίστη. Προσκαλούμε όλους τους Ορθόδοξους Χριστιανούς να ενωθούμε γύρω από τον ψηλό και ιερό στόχο διατήρησης της Ορθοδοξίας με βάση τα εξής δύο κριτήρια:

1. η σαφής και αναμφίβολη καταδίκη της αίρεσης του οικουμενισμού.
2. η διακοπή της λειτουργικής και διοικητικής κοινωνίας (σύμφωνα με τον ΙΕʹ κανόνα της Πρωτοδευτέρας Συνόδου Κωνσταντινουπόλεως) με τους ψεύτικους ποιμένες της εκκλησιαστικής ιεραρχίας, οι οποίοι φανερά ή σιωπηρά αποδέχονται και κηρύσσουν την αίρεση του οικουμενισμού».

Συνεπώς, αυτό που λέγεται σε σχόλιο με τίτλο: «Γίνονται ζυμώσεις με …οικουμενιστική μαγιά!» του ιστολογίου  «πατερική παράδοση», «...προτιμότερο να πάμε με Αρτέμιο», αντιβαίνει σε αυτό που λέγει ο ίδιος ο Σεβασμιώτατος Αρτέμιος! Άρα δεν είστε και του πνεύματος του ομολογητού Αρτεμίου. Επομένως ποίου πνεύματος φορείς είστε;
Και ας έρθουμε τώρα στους ομοιουσιανούς! Παραθέσατε κείμενο στο ιστολόγιο σας σύμφωνα με το οποίο οι ομοιουσιανοί ήταν ορθόδοξοι, «ξενίζοντα τινά εἰσφέρετε εἰς τὰς ἀκοὰς ἡµῶν». Η μισή αλήθεια ποτέ δεν είναι αλήθεια. Κατ’ αρχήν εσείς ένα ιστολόγιο με τίτλο «πατερική παράδοση» έπρεπε να δείτε αν μαρτυρείτε από τους Αγίους Πατέρες κάτι τέτοιο -υποτίθεται ότι είστε και θεολόγοι- αλλά δεν ανοίξατε καν την εκκλησιαστική ιστορία να δείτε τι συμβαίνει. Στην πραγματικότητα δεν σας ενδιέφερε να ευρευνήσετε αν αυτό που παραθέσατε είναι σωστό αλλά σας ενδιέφερε να πλήξετε την μαρτυρία που παρέθεσα για να δείξω ότι οι φωτισμένοι από τον Θεό άνθρωπο δεν κοιτάζουν πως θα θάψουν τους αδελφούς των αλλά δίνουν ευκαιρίες να εκδηλώσουν τα φρονήματά τους και τους βοηθούν να διορθωθούν, διότι και αν ακόμη έσφαλαν δεν είναι αιρετικοί όπως οι παπικοί, οι μονοφυσίτες, οι προτεστάντες και οι άλλοι που με τον οικουμενισμό προσπαθούν να τους υποστασιάσουν ως Εκκλησία. Τόσα χρόνια στις θεολογικές σχολές που σπούδαζα έμαθα ότι οι ομοιουσιανοί ήταν ημιαρειανοί, να τώρα πού έμαθα και κάτι καινούργιο! Δεν θα πλατειάσω εδώ, διότι δεν θεωρώ σωστό να βάζουμε σε τέτοια διαδικασία τους αναγνώστες, επειδή όμως θεώρησα ότι προσπαθείτε στην πραγματικότητα να πλήξετε το πνεύμα του άρθρου, που είναι να τα βρούμε με το παλαιό προκειμένου για να προχωρήσουμε από κοινού στην καταδίκη του οικουμενισμού, διότι έτσι χειριζόταν τα ζητήματα  σχετικά με έριδες και ο Μέγας Βασίλειος, θα σας παραπέμψω:
1ον    Στην Ορθόδοξη Δογματική του Νικολάου Ξεξάκη, «Η ΘΕΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΟΜΟΟΥΣΙΟΥ», Εκδόσεις “Έννοια” 2006,  κανονικώς όλο το βιβλίο, επειδή όμως καθώς φαίνεται δεν μελετάτε τις σελίδες 19–59, 288, 299-303.
2ον  Στην Εκκλησιαστική Ιστορία του Βλασίου Ιω. Φειδά, τ. Α’ σελίδες 470-518.
3ον  Στην Εκκλησιαστική Ιστορία του Βασιλείου Κ. Στεφανίδου, εκδόσεις Παπαδημητρίου 1998, σελίδες 192 -199.
4ον   Στην Ιστορία Δογμάτων του Κωνσταντίνου Σκουτέρη, 2004, σελίδες 122, 130, 141-153, 329, 499.
 Από το τελευταίο θα παραθέσω πιο ειδικά μια μαρτυρία του Βαλσαμώνα όπου «εκαλούντο Ημιάρειοι»... «οι ουχ ομούσιον μεν ομοιούσιον δε τω Πατρί τον Λόγον και το Πμεύμα εδογματίζον» (σελ. 141). Αν, λοιπόν, -ερωτώ- ήταν ορθόδοξοι γιατί οι Ζωναράς και Βαλσαμών τους ονομάζουν Ημιαρείους; Αν μπει κανείς στον κόπο να δει την εκκλησιαστική ιστορία του Σωζομενού VI, 12, 4 καθώς και την 113η επιστολή του Μεγάλου Βασιλείου (ΒΕΠΕΣ 55,143) θα πάρει μια ιδέα για το ότι, αν και ξεκίνησαν οι ομοιουσιανοί να είναι εναντίον της διδασκαλίας του Αρείου στην συνέχεια ξέφυγαν. Συνεπώς, αυτό που εδώ μας ενδιαφέρει, μια και γίνεται λόγος για την τακτική ευελιξίας του Μεγάλου Βασιλείου είναι ότι με τον τρόπο που χειρίσθηκε το θέμα πέτυχε να τους κερδίσει στην εκκλησιαστική κοινωνία και να αποδυναμώσει του Αρειανούς. Κλείνοντας θέλω να δηλώσω ότι αν δεν φανείτε αξιοπρεπείς στους χειρισμούς σας ως ιστολόγιο δεν επιθυμώ  του λοιπού να ασχοληθώ μαζί σας γιατί το θεωρώ ψυχοφθόρο να προσπαθώ σε ανθρώπους που δεν θέλουν να κατανοήσουν τα αυτονόητα μέσα στην Εκκλησία να ξοδεύω τον χρόνο που χάρισε ο Θεός προς σωτηρίαν! Καλή Φώτιση!                                    

18 σχόλια:

  1. Συγχαίρω τον π. Παΐσιο δια το ομολογιακό και ενωτικό του πνεύμα! Έξοχη τοποθέτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά η Εκκλησία έχει ανάγκη από φωνές σαν του π. Παισίου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ἰδού, ὁ Κύριος, διά τῆς γραφίδος τοῦ π. Παϊσίου, καλεῖ τό ποίμνιόν Του εἰς ἑνότητα. Λέγω ὅτι πρόκειται διά σάλπισμα τοῦ Κυρίου, διότι τό ἄρθρον αὐτό εἶναι γραμμένον μέ εἰλικρίνειαν καί θεολογικήν τεκμηρίωσιν. Αὐτό εἶναι τό ἀληθῶς Ὀρθόδοξον φρόνημα πού θά πρέπῃ νά διακρίνῃ ὅλους μας καί ὄχι "τό θάψιμο τοῦ ἀδερφοῦ" μέ τήν ἐπίδειξιν γνώσεων! Γένοιτο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  4. Πολύ σωστή η τοποθέτηση. Αυτό είναι πράγματι πνεύμα ενότητας εν Αληθεία και Αγάπη.

    Πιστεύω ότι πρέπει να έρθει σε επαφή η Ιεραρχία μας με τον πατέρα Παίσιο και να ξεκινήσει επιτέλους ένας επίσημος διάλογος.

    Ας περάσουμε στις πράξεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ17 Ιουνίου 2017 - 1:46 μ.μ.

    Ευλογητός Ο Θεός ημών ότι ηυδόκησε να ανοιχθεί οδός Σωτηρίας δια το καλοπροαίρετο Κληρικών, Μοναχών και Λαίκών. Η ιδέα κατατέθηκε από αμφοτέρας τας πλευράς και ήδη αποδίδει τους πρώτους Θεοφιλείς καρπούς ως πρόθεση καταλαγής και Ενότητος των αληθινών Ορθοδόξων. Το θαύμα ξεκίνησε, με Την Χάρι Του Κυρίου, και θα ολοκληρωθεί μελλοντικά με Σύνοδο Πανορθόδοξη Αληθινή και Αγία των πραγματικών Ορθοδόξων συνέχεια της Ορθόδοξης Συνοδικής Παράδοσης. Αδελφοί και Πατέρες χαρείτε για το γεγονός και μη σκληραίνετε τις καρδίες σας στην μόνη οδό που θα απαλλάξει την Εκκλησία μας από την Αιχμαλωσία της Παναίρεσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ σωστά διέγνωσε ο π. Παΐσιος ότι οι του ιστολογίου "Πατερική Παράδοση" δεν έχουν διάθεση να κατανοήσουν τα αυτονόητα. Ο λόγος; Ενώ κατηγορούν τους παλαιοημερολογίτες ότι δίνουν δογματικό χαρακτήρα στο Ιουλιανό ημερολόγιο (καθαρή συκοφαντία), οι ίδιοι εμμένουν πεισματικά στην τήρηση του αντικανονικού νέου το οποίο γνωρίζουν πολύ καλά ότι το επέβαλε ο οικουμενισμός.
    Επιπλέον πρόσφατα ο π.Ε. έκανε τη δική του διάγνωση. Αφού είπε ότι "είναι στο σχέδιο του διαβόλου να μην έχουμε εμείς οι αποτειχισμένοι, ενότητα" αποφαίνεταιι ότι "ο καθένας μας θα πορεύεται στη σωτηρία μόνος του. Δηλαδή δεν θα υπάρχει ενότητα... μεταξύ μας. Θα είναι και αυτό κατά τους πατέρες σημείο των εσχάτων καιρών."
    Και είναι μεν αληθές ότι η σύγχυση και η ομαδοποίηση αποτελεί σημείο των εσχάτων καιρών, αλλά το να απαξιώνει την ομόγνωμη ανθρώπινη συνέργεια λέγοντας ότι "ίσως γιαυτό η χάρις του Θεού δεν επιτρέπει να οργανωθούμε, να συμφωνήσουμε... για να μή φανεί ο ανθρώπινος παράγοντας ανώτερος από την χάρι του αγίου Πνεύματος", αν μή τι άλλο φανερώνει την παγιωμένη πλέον απόφασή τους να μην ενωθούν με τους του παλαιού αποτειχισμένους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Επιτέλους μια λογική φωνή απο αποτοιχισμένο, πραγματικά ειχα αρχίσει να απελπίζομαι με την στάση τούς, που δείχνει πόσο αποκομμένοι είναι απο το ορθόδοξο πνεύμα της αληθείας και αγάπης.
    Εύγε πατέρα Παΐσιε ο Κύριος να σε έχει καλά να ομολογείς την αλήθεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολύ ορθά καί όρθόδοξα, γράφει ο π. Παΐσιος καθώς καί οι σχολιαστές. Θά ήθελα όμως νά θέσω τό ερώτημα, τό οποίο θέτω στόν εαυτό μου και ευλπιστώ στήν κατανόηση τού αναγνώστη. Ας μήν σπεύσει μέ σύνθημα νά διαγνώσει τήν προαίρεσή μου. Ενδεχομένως μερικοί νά μέ χαρακτηρίσουν "συνήγορο τού διαβόλου".

    Ας υποθέσουμε ότι Ορθόδοξη Σύνοδος συγκαλείται από Ιεράρχες που καταδικάζουν Οικουμενισμό καί οικουμενιστές. Οι συνοδικοί αυτοί Ιεράρχες, άλλοι μέν τών οποίων θά είναι τού Παλαιού καί άλλοι τού Νέου (Εορτολογίου ή ημερολογίου), όταν κληθούν νά λάβουν τήν απόφαση αποδοχής ή απόρριψης τής καινοτομίας πώς θά αντιδράσουν ;

    Αν οι μισοί συμφωνούν καί λέγουν ότι καλώς θεσπίστηκε καί οι άλλοι μισοί λέγουν ότι κακώς έγινε τούτο, ποιά θά είναι η θέση τής Συνόδου αυτής επί τού πρακτέου ; Στήν περίπτωση δέ όπου υπερισχύει «η τών πλειόνων ψήφος», τί θά γίνει μέ όσους μειοψήφισαν ;
    Τό πιθανότερο είναι νά βγούν από τό μανίκι, κατά τό λεγόμενον, τά γνωστά "σενάρια συνωμοσίας". Θά αρχίσουν νά διαρρέουν ειδήσεις ότι αυτοί κι αυτοί χρηματίστηκαν γιά να ψηφίσουν υπέρ καί άλλοι κατά .

    Νά σημειώσω, η εποχή πού ζούμε χαρακτηρίζεται από άνθιση τών σεναρίων αυτών, τά οποία άλλα μέν είναι πραγματικά, έτερα δέ είναι προϊόν λίαν νοσηρής φαντασίας ατόμων μέ ψυχοπαθολογική διαταραχή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ισχύει το "η των πλειόνων ψήφος" σε θέματα πίστεως. Αν υπάρχει διαφωνία (υποθετικά μιλάμε) εκεί θα μιλήσει το θαύμα (πρβλ. θαύμα Αγίας Ευφημίας στην Δ΄ Οικουμενική). Αν και δεν νομίζω ότι σε μια τέτοια Σύνοδο θα βρεθεί κανείς να υπερασπίσει την ημερολογιακή καινοτομία. Και οι Αντιοικουμενιστές του νέου, όχι μόνο οι αποτειχισμένοι, αλλά και οι υπόλοιποι (π. Θ. Ζήσης, π. Γ. Μεταλληνός-ο π. Θεόδωρος έχει γράψει σχετικά και με τον π. Γεώργιο τα έχουμε συζητήσει πολλές φορές), γνωρίζουν πως είναι παράνομη και έγινε για να εξυπηρετήσει την αίρεση (μοναδική εξαίρεση ο π. Ε. Τρικαμηνάς δυστυχώς). Χρόνια άλλωστε το φώναζαν και οι μακαριστοί πατέρες Αυγουστίνος Καντιώτης και Φιλόθεος Ζερβάκος και όσοι είχαν ώτα τους άκουγαν.

      Διαγραφή
  9. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  10. Πέρασαν αρκετές ώρες από τη δημοσίευση του κειμένου του πατρός Παισίου και ενώ (εγώ ο αφελής) περίμενα αρκετά blog , που άλλοτε αμέσως αναρτούσαν τις παρεμβάσεις του, να αναρτήσουν κι αυτή, δυστυχώς το κείμενό του παρέμεινε ΑΟΡΑΤΟ !!!

    Μάλλον φταίει που έγραψε ο πάτερ ότι :

    "Δεν γνωρίζω με ποια λογική -προσωπικά δεν βρίσκω λογική- να προσπαθείτε να αποδείξετε ότι το παλαιό είναι στην πλάνη. Με όσα ήδη σας απάντησαν αποδεικνύεται ότι έχουν δίκαιο!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ17 Ιουνίου 2017 - 9:51 μ.μ.

    Αδελφέ Βασίλη Γεωργαντά οι διευκρινίσεις που γράφεις όσον αφορά τους αδελφούς Αγιορείτες, τους οποίους και εμείς συμπαθούμε για τον αγώνα τους, επειδή αφορούν πολύ σοβαρά θέματα θα ήταν χρήσιμο να λεχθούν από τους ίδιους απευθείας, εάν είναι ακριβείς, ώστε να μην υπάρχουν αμφιβολίες ή παρερμηνίες των απόψεών τους. Όσον αφορά την ευθύνη και την στάση της δικής μας Μερίδος και Συνόδου, που αντιπροσωπεύει και Πανελλήνια και Παγκόσμια με τις αδελφές Εκκλησίες την συντριπτική πλειοψηφία των Ορθοδόξων του Πατρίου Εορτολογίου που δεν έχουν Κοινωνία με τους φιλοοικουμενιστές, καλό θα ήταν πριν εξαχθούν συμπεράσματα να γινόταν πρώτα ένας διάλογος, έστω και άτυπος, με τους Αρχιερείς μας, όπου θα μπορούσαν να τεθούν ερωτήσεις και να δοθούν απαντήσεις επί οιουδήποτε θέματος που αφορά τον αγώνα πριν διατυπωθούν κάποιες κρίσεις που αποδίδουν ευθύνες για παραλείψεις ή έλλειψη προσπάθειας για Ενότητα των αληθινών Ορθοδόξων, στην Σύνοδό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. http://synaksiorthodoxon.blogspot.gr/2017/06/blog-post_25.html?spref=fb&m=1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἄν ὄντως ἰσχύουν αὐτά πού γράψατε στό προηγούμενον σχόλιόν σας, ὅτι οἱ νεο-αποτειχισμένοι Ἁγιορεῖται δέν θεωροῦν τούς Ὀρθοδόξους τοῦ π.ἑ. σχισματικούς, τότε ὀρθῶς ζητεῖ ὁ Δ.Π. ὅτι πρέπει νά τό εἰποῦν ξεκάθαρα. Στήν παραπομπήν πού μᾶς δώσατε πιό πάνω, ἀπό κάποια ἀποσπάσματα τῆς συνάξεως πού παρηκολούθησα, καί συγκεκριμένως ὅταν ἐτέθη τό ἐρώτημα ἄν οἱ Π/Ηται εἶναι αἱρετικοί, ἡ ἀπάντησις πού ἐδόθη ἀπό τούς Πατέρες ἦτο ὅτι αὐτό εἶναι θέμα Συνόδου καί ὅτι αὐτοί δέν μποροῦν ν' ἀποφανθοῦν!!! Ὅμως, οὐδείς τούς ἐζήτησε ν' ἀποφασίσουν γι' αὐτό τό θέμα, πού εἶναι ὄντως θέμα Συνόδου, ἀλλά νά εἰποῦν τήν γνώμην των. Γενικῶς, ἀπό ὅσα ἄκουσα, νομίζω ὅτι οἱ Πατέρες ἐκράτησαν ἴσες ἀποστάσεις ἀπό τόν Οἰκουμενισμόν καί τόν "Ζηλωτισμόν"! Στό δέ ἀκροατήριον ἐδόθη ἡ ἐντύπωσις ὅτι οἱ Π/Ηται εἶναι ὑπόδικοι ἐνώπιον Ὀρθοδόξου Συνόδου!!! Ἐάν ΔΕΝ εἶναι αὐτό τό φρόνημά των, νά τό εἰποῦν καθαρά, ἀλλιῶς ἀποτελοῦν μίαν ξεχωριστήν παράταξιν, μέ τήν ὁποίαν οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ π.ἑ., οἱ ὁποῖοι πιστεύουν ὅτι ἀποτελοῦν τήν συνέχειαν τῆς πρό-τοῡ-1924 Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί θεωροῦν γελοῖες τέτοιες τοποθετήσεις, δέν θά ἠδύναντο νά ἑνωθοῦν.

      Διαγραφή
  13. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἀγαπητέ Κε Γεωργαντᾶ, σᾶς εὐχαριστῶ πολύ γιά τήν διόρθωσιν. Ξανάκουσα τό σχετικόν ἀπόσπασμα, πράγματι ἡ ἐρώτησις ἦτο ἄν οἱ Ν/Ηται (καί ὄχι οἱ Π/Ηται) εἶναι αἱρετικοί. Τά σχίσματα στό π.ἑ. ὅλοι βεβαίως τά μισοῦμε.

      Διαγραφή
  15. ΠΟΛΥΜΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ18 Ιουνίου 2017 - 1:25 μ.μ.

    Αγαπητέ μου αδελφέ Βασίλη δεν αμφιβάλλω ότι είσαι ειλικρινής στα όσα λέγεις, ούτε αμφιβάλλω ότι οι Πατέρες και αδελφοί Αγιορείτες έχουν καλές προθέσεις και ειλικρινή πόθο για Ενότητα των αληθινών Ορθοδόξων ενάντια στους φιλοοικουμενιστές, άλλωστε έχουν ήδη και από τους ιδίους και από τον Πατέρα Παϊσιο Παπαδόπουλο, που όπως ομολογεί συνεργάζεται μαζί τους, δοθεί απτά δείγματα αυτών των αγαθών προθέσεων, αλλά να με συγχωρείς τα σοβαρά αυτά θέματα που θίγεις δεν συζητούνται ή λύνονται τηλεφωνικά και μάλιστα από εμάς τους λαϊκούς. Καταννοώ τον φόβο των Αγιορειτών να κατηγορηθούν από τους φιλοοικουμενιστές ή άλλους " Αντιοικουμενιστές " ως κρυπτοπαλαιοημερολογίτες, εάν δημόσια υποστηρίξουν, σε αυτή την χρονική στιγμή, αυτές τις απόψεις που αναφέρεις, θέλουν χρόνο επιδιώκωντας το πνευματικό και αγωνιστικό ξύπνημα στο χώρο της Επίσημης Εκκλησίας, αυτό είναι καταννοητό, αλλά κάποια στιγμή, αργά ή γρήγορα, η μονόδρομη επιλογή της Ενότητος των αληθινών Ορθοδόξων θα πρέπει να εφαρμοσθεί και προχωρήσει. Όταν έλθει εκείνη η ευλογημένη στιγμή θα ήταν παράλογο κάποια πλευρά να προχωρήσει σε αυτή την πράξη θεωρώντας κάποιες άλλες πλευρές που επίσης προσέρχονται στην ζητούμενη Ενότητα ως Σχισματικούς ή χωρίς Ιερωσύνη ή χωρίς Μυστήρια. Εάν κάποιος σκέπτεται έτσι και λέει ότι επιδιώκει Ενότητα, τότε απλά παραλογίζεται. Εάν πράγματι θέλουμε μελλοντικά να υπάρξει Σύνοδος Αγία και Μεγάλη και Πανορθόδοξη χωρίς τους φιλοοικουμενιστές και τους συνοδοιπόρους τους, που θα διαφυλάξει την Ορθοδοξία και θα καταδικάσει την Παναίρεση, τότε όσοι έχουν βγεί στον αγώνα και θα μετέχουν σε αυτή θα εχουν θέση αδελφών και όχι υποδίκων. Υπόδικοι θα είναι οι αμεταννόητοι εκ των Οικουμενιστών και φιλοοικουμενιστών και όσοι δηλώνουν " Αντιοικουμενιστές " αλλά με διάφορες δικαιολογίες λογικοφανείς ή μη δεν επιθυμούν την Ενότητα των Αληθινών Ορθοδόξων και στερούν σε ότι τους αφορά Την Ορθόδοξη Εκκλησία από τον μόνο δρόμο αποτελεσματικής αμύνης για την ύπαρξή της. Για το παρελθόν θα πρέπει ισχύσουν αυτά και κάθε δυνατή Εκκλησιαστική Οικονομία, χάριν του μείζονος οφέλους, για δε το μέλλον ότι αποφασίσει η Πανορθόδοξος των αληθινών Ορθοδόξων. Όσον αφορά την ευθύνη της Συνόδου μας ( Εκκλησία ΓΟΧ Ελλάδος ) δεν είναι ορθό να κρίνεται η Σύνοδός μας τόσο εύκολα, εάν λάβουμε υπόψη μας ότι έχει λόγω συντριπτικής πλειοψηφίας και λόγω ιστορικής συνέχειας από την πρώτη Σύνοδο των ΓΟΧ ( Αγίου Χρυσοστόμου Καβουρίδη ) την κύρια ευθύνη στο κίνημα του Πατρίου Εορτολογίου. Και εμείς επιθυμούμε την Ενότητα, κατά πρώτο λόγο στους ΓΟΧ, αλλά αυτή δεν επιβάλλεται με το ζόρι, ούτε μπορεί να γίνεται χωρίς κάποια στοιχειώδη κριτήρια, που γνωρίζουν οι Αρχιερείς, εκτός εάν επιθυμούμε στην αλυσίδα του αγώνα και δη στους Αρχιερείς να υπάρχουν πιθανόν και κάποιοι αδύναμοι κρίκοι, φαινόμενο που στο παρελθόν το πληρώσαμε πολύ ακριβά. Πατέρες και αδελφοί Αγιορείτες και Βασίλη αδελφέ μου τα θέματα αυτά δεν συζητούνται ούτε τηλεφωνικά, ούτε μέσω διαδυκτίου και επειδή έχουμε αμφότερες οι πλευρές καλή πρόθεση θα θεωρούσα ιδαίτερα χρήσιμο να επιδιωχθεί, εάν υπάρχει θέληση για κάτι τέτοιο, μία άτυπη συνάντηση, χωρίς δημοσιότητα , ανακοινώσεις και τα τοιαύτα, άλλωστε πως αύριο θα γίνουμε αδελφοί στην ίδια Εκκλησία εάν δεν γνωριστούμε πρώτα, με τους Αρχιερείς μας. Δεν υπάρχει ούτε βία χρόνου, ούτε πίεση για τα προτεινόμενα, αλλά εάν κάποτε συμβεί να συναντηθούμε Εκκλησιαστικά, κάπως έτσι θα πρέπει να αρχίσει. ( Τελικό σχόλιο )

    ΑπάντησηΔιαγραφή