"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος

Τρίτη, 28 Ιουνίου 2016

ΣΧΟΛΙΟ ΠΑΠΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟ - ΧΑΣΤΟΥΚΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ!

 
ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ ''ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ'': ΤΟ ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟ ΕΙΔΑΜΕ ΣΕ ΣΕΛΙΔΑ ΣΤΟ FACEBOOK ΑΠΟ ΠΑΠΙΚΟ ΘΕΟΛΟΓΟ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΑΛΑΙΕΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΝ ΧΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟ ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΦΕΡΟΥΝ ΣΕ «ΜΕΤΑΝΟΙΑ» ΤΟΥΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ, ΚΡΑΤΩΝΤΑΣ ΟΜΩΣ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΤΟ ΜΑΝΤΡΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ''ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ'' Η ΟΠΟΙΑ ΙΔΡΥΣΕ ΚΑΙ ΤΟ Π.Σ.Ε. ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΤΟΥ ΟΙΚ. ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ Κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΕΙΣ ΔΥΣΤΥΧΩΣ!

Η ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ ΑΡΚΕΤΟ ΚΑΙΡΟ, ΑΛΛΑ ΕΙΔΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΕΩΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΕΩΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΛΗΞΙΝ ΤΗΣ Μ. ΣΥΝΟΔΟΥ, ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ ΜΙΑ ΓΡΑΜΜΗ ΣΥΓΚΑΤΑΒΑΤΙΚΗ. ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΜΕ
OMΩΣ ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΠΕΡΙ ''ΑΧΡΙ ΚΑΙΡΟΥ'' ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΟΗΤΟ ΧΑΡΤΟΠΟΛΕΜΟ.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΣΤΟ ΕΞΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΝΘΥΜΟΥΜΕΝΟΙ ΤΟ ''ΘΟΥ ΚΥΡΙΕ ΦΥΛΑΚΙΝ ΤΩ ΣΤΟΜΑΤΙ ΜΟΥ''! 


Η ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΑΠΙΚΟ ΘΕΟΛΟΓΟ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΑΜΕ.



 
Για την επιτυχία της Αγιας και Μεγαλης Συνόδου της Ορθοδοξου Εκκλησιας ήμουν βέβαιος από την αρχή και αυτό εξ αιτίας του Παναγιωτατου Οικουμενικου Πατριάρχη ο οποίος με καθημερινή μαρτυρία και αγωνία όλα αυτά τα χρόνια ποιμένει ως "Κεφαλή" και "Μητηρ" την Ορθόδοξη Εκκλησία ανά την οικουμένη.
Οφείλω να ασπαστω νοερά την Δεξιά του και ως καθολικός υποκλινομενος στην μορφή του και ευχόμενος πολλά τα έτη.
Και τα έξι κείμενα που εγκρίθηκαν από τους συμμετέχοντες επισκοπους και τους αρχηγούς των εννέα τοπικών εκκλησιών συν την την ελλαδικη εκκλησια δια του προέδρου της ΔΙΣ και όχι αρχηγού της (η Ελλαδικη εκκλησία δεν έχει προκαθημενο-αρχηγό αλλά μόνο προκαθημένη σύνοδο) που συνηστουν την ορθόδοξη εκκλησία (υπό άλλες συνθήκες - και για το μέλλον κάνεις δεν ξέρει - δεκατέσσερις) αντανακλούν πρώτα την αγωνία και δεύτερον την ιστορική συνέχεια της ορθόδοξου εκκλησίας και την πορεία της στο χώρο-χρόνο όχι όμως έξω και υπέρ άνω αυτού αλλά ως μετόχου και κοινωνου αυτού.
Θεολογικα, ακαδημαϊκά ως γνώστης του αντικειμενου από καθολικής πλευράς αλλα κυριως χάρην της εννοιολογικης προσέγγισης όπως και χάρην της ελληνικής γλώσσας της οποίας είμαι κοινωνος οφείλω χωρίς να αντικαταστήσω την επίσημη τοποθέτηση της καθολικής εκκλησίας να επισημάνω την ευτυχή κατάληξη περί της καταρχάς αναγνωρίσης της ιστορικής υποστάσεως της Καθολικής Εκκλησίας που υποχρεωτικά φέρει και την αναγνώριση του περιβάλλοντος άρα και των πράξεων μέσα στο περιβάλλον αυτό. Την προσθήκη της λέξης Ετεροδοξη εκκλησία που συνιστά αναγνώριση του ετέρου-διαφορετικού επί των μυστηρίων στην βάση της ίδιας Δόξας και την αντίληψη της.
Σαφέστατα δεν θα ασπαστουν όλοι αυτήν την προσέγγιση από πλευράς ορθοδόξων. Όμως ούτως ή άλλως και να μην την ασπαστουν η ιστορία μίλησε και η συνοδος απεφάνθη.
Επ αυτού όπως ανέφερα και προχτές πλέον από το αλλοδοξη (άλλο) εκκλησία που ίσχυε μέχρι την άρση των αναθέματων περάσαμε στην Ετεροδοξη ( διαφορετική) εκκλησία το οποιο ειναο πολυ σημαντικο βημα και μένει να φτάσουμε με συνεχή προσπάθεια στο ομοδοξη (όμοια) Εκκλησία. Συν θεό και καλή θέληση.
Βέβαιο είναι πως οι εκκλησίες θα αντιμετωπίσουν αντιδράσεις από talibanιζουσες μορφές τις οποίες στην ελληνική επικράτεια γνωρίζουμε.
Καθήκον πλέον όλων μας. Των ανθρώπων καλής θέλησης -και χρησιμοποιώ την φράση από το Μήνυμα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθόδοξης εκκλησίας- είναι να σταματήσουν να έχουν λόγο αυτές οι φωνές.
Είναι πλέον ευθύνη των τοπικών εκκλησιων να τις κάνουν να σωπασουν μια και δια παντός.
Άλλοστε και η ίδια η Σύνοδος τις καταδικάζει.
Εν συνεχεία θα αναφερθώ στο θέμα της ελληνορυθμης καθολικής εκκλησίας. Δίνω απόλυτο δίκαιο στον Μακαριοτατο Αρχιεπισκοπο Αθηνών κκ Ιερώνυμο για την αντίδραση του. Είμαι από εκείνους που δημοσίως ζήτησα και ζητάω χρόνια τώρα στην Γενεύη την αναθεώρηση της στάσης περί των ελληνορυθμων στην Ελλάδα. Και μάλιστα τόσο σε δημόσιο αλλά και ιδιωτικό μου λόγο πάντα ακαδημαϊκά ήμουν από την αρχή αντίθετος στην ενθρονηση νέου επισκόπου στην Ελλάδα μετά την παραίτηση του Σεβασμιοτάτου κκ Δημητρίου.
Έλεγα και λέω.
Δεν υπήρχε λόγος. Είναι πρόκληση.
Εύχομαι και ελπίζω αυτή η πλέον και επίσημα τοποθέτηση της ορθόδοξου εκκλησίας να φτάσει στα ανάλογα αυτιά και αυτή η αναθεώρηση της πολιτικης περί ελληνορυθμων να γίνει άμεσα προς όφελος της Ειρήνης.
Κατόπιν, είμαι πολύ ευτυχής από ανάγνωση των τελικων κειμένων περί της νηστείας, της θέσης της ορθόδοξου εκκλησίας στο σύγχρονο κόσμο, του γάμου και τα κωλύματα του, της ιερότητας του.
Σε σχέση με την διασπορά και την ανάκυρηξη του αυτόνομου είμαι σίγουρος πως ως εσωτερικό θέμα της ορθόδοξου εκκλησίας ο Όικουμενικός Πατριάρχης έφερε εις γνώσην όλων το πρόβλημα, την αναγνώριση του και όπως αναφέρεται στα συνοδικα έγγραφα υπάρχει ως φαίνεται μια προσωρινή λύση διότι όλα αυτά άπτονται μιας νέας συζήτησης, έχουν να κάνουν και με άλλα ζητήματα διοικήσεως.
Ευχαριστώ όλους σας
Εν τέλη και θα κλείσω και πάλι με το παρακάτω video διότι
ο Χριστος Βασίλευσε, ο χριστος νίκησε

2 σχόλια:

  1. Σαφῶς, οἱ αἱρετικοί θά πανηγυρίζουν διά "τήν εὐτυχῆ κατάληξιν περί τῆς καταρχάς ἀναγνωρίσεως τῆς ἱστορικῆς ὑποστάσεως τῆς 'Καθολικῆς Ἐκκλησίας'." Βλέπετε πού ζητοῦν θρασύτατα καί τήν φίμωσιν τῶν Ὀρθοδόξων! Γράφει: "Καθῆκον πλέον ὅλων μας. Τῶν ἀνθρώπων καλῆς θέλησης ... εἶναι νά σταματήσουν νά ἔχουν λόγο αὐτές οἱ φωνές. Εἶναι πλέον εὐθύνη τῶν τοπικῶν ἐκκλησιῶν νά τίς κάνουν νά σωπάσουν μία καί διά παντός. Ἄλλωστε καί ἡ ἴδια ἡ Σύνοδος τίς καταδικάζει." Βλέπετε τόν Φασισμόν καί τήν ἀποθράσυνσιν τῶν αἱρετικῶν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ἰωάννης Ν. Καλλιανιώτης28 Ιουνίου 2016 - 6:46 μ.μ.

    Πράγματι, ἑωσφορικόν τό θράσος τῶν αἱρετικῶν καί τό μῖσός των κατά τῶν Παραδοσιακῶν Ὀρθοδόξων. Ἡ Πρόνοια τοῦ Θεοῦ, ὅμως, εἷναι ἄλλη.
    Ι.Ν.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή